Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Monday, July 9, 2012

Tragedi Kek Marbel

bahan-bahan nak wat hape ni?? kek marbel la..

petang tadi aku dok godeh godeh kat dapo sengsorang nak masak kek.. tengah dok putar butter ngan gula bagi kembang, wartawan yang bernama jamal pon datang. tanya itu, tanya ini, 

wartawan jamal : ashu wat ape tu?
aku : acu nak wat kek..
wartawan jamal : ooo kek hari jadi ke?
aku : iyer... (*kes malas nak jawab ni)
wartawan jamal : woo... besar ni ke kek tu? 
*sambil dok mendepang-depang kan tangan dia menunjukkan saiz kek yang dia cakap tu.. 
aku : iyer...
wartawan jamal : wooo besar macam ni lagi ke?
*dok tunjuk tinggi plak.. kalo ikut yang dia cakap tu macam kek nak tinggi sama dia jer.. mak aih dasyatnya dia imagine
aku : iyer... *hahaha aku sumer yer kan aje..

pas tu dia blah pergi tengok tv. pas tu datang lagi. dok terjengket-jengket kakinya nak tengok apa yang ade dalam bekas yang aku dok putarkan butter tu.. pas tu aku pon tunjuk kat dia... tunjuk kejap je.. pas tu da merengek-rengek cakap dia nak tengok lagi.. hadoi...

aku pon angkat la dia dok kat atas tempat meja marmar kat dapur tu.. haa tengok puas-puas.. pas tu... aku saja je suruh dia pegang pemutar kek tu.. aku punya jenis yang pegang jer.. huhu.. ehhh da jadi seronok.. pas tu dia lak mengajo aku suh masukkan telur la.. masukkan tepung la... haha syok gak layan dia.. akhirnya siap diadun... sekali.. aku cek balik resepi, susu aku tak masukkan.. waakakaka... saat akhir aku baru masukkan susu.. alamatnya memang hancus la kek aku....

huhu.. memang tak jadi pon. bahagian tengah tak masak.. adoyaii... esok nak try buat lagi!! sebelum ni mana penah kek aku buat tak jadi.. cewah... 

No comments: