Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Thursday, July 12, 2012

Berkebun...

dulu .. masa kat kampung, duduk rumah mak .. aku dengan mak rajin la tanam pokok bunga. mak rajin beli. aku rajin kemas.. keliling rumah.. tu masa aku bujang la.. sekarang... sedih pulak tengok laman rumah mak.. dah tak berjaga... :( 

tapi.. sekarang bila da berumahtangga ni.. berpindah randah pulak ikut suami. masa dekat sarawak, aku tak berpeluang pun nak tanam pokok-pokok ni.. sebab tak jumpa nursery kat pekan sri aman tu. ada pon dekat pasar tamu.. eh ada gak aku tanam pokok.. tapi pokok menjalar tu.. tak tahu apa nama pokok tu. dan tak tahu juga nasib pokok tu sekarang... hehe...

sekarang..*berapa banyak sekarang da.. aku menetap dikuarters dalam kem KEMENTAH atau lebih dikenali MINDEF. dekat balkoni belakang tu ada la jugak aku semai pokok-pokok hiasan. ada sepokok daun kari. *mapleyyyy 

pokok bunga raya.. terima kasih mak. adik namakan bunga ni bunga raya mak

mulberry!! 

yeay! 2 batang da bercambah! 

pokok kari. tatau la dia nak hidup ke tak ni. asik beso tu jer..

balkoni belakang.. hahaha.. kretip tak makcik?

pokok duit ni subur tau.. penghuni lama yang tinggalkan

haaa.. bawah tu ada pokok pandan.. dah tak payah nak tanam.. ambik je kat bawah yer..

last but not least..

kereta kebal menghiasi blok H.. haha ape kene mengena ni?
aku ingat nak tambah lagi pokok bunga. nak cari rose jepun. hari da mintak tolong kat mak.. semaikan kat kampung.. harap-harap menjadi la... nanti balik kampung aku ambil bawak balik keyel.. 

dah cari kat nursery sini.. tak banyak jenis yang ada. sold out beb. ramai gak pengemar ros jepun ek. mana tak nya.. dah la cantik.. senang pulak nak hidup.. hehe.. senang ke???....

1 comment:

karet susu said...

huhu...
mak chu mak chu... ada ke meja dijadikan frame pasu...
ntah la kreatif ke apa..

baik pulak dak jamal tu, xkaco semua bunga2 tu...

*jgn sampai kena kentut lg sudah...