Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Friday, September 14, 2012

Telah Berubah...

petang tadi aku telah merubah sesuatu... ceeee.... intro nak bikin gempak je kannn

aku gardening la petang tadi.. tukarkan pokok mulberry ngan bunga ros dari pasu kecik ke pasu yang selesa sket dorang nak membesar..

yang ni masa kat dalam pasu kecik
tengok tu.. tak padan ngan kecik.. da berbuah mulberry aku tu.. hehehe

ok da tukar masuk pasu besar sket..
masa aku ubah masuk pasu besar, aku terkuis sket buah dia..huhu jatuh trus..

ni bunga ros masa dalam pasu kecik..
bunga ros ni baru lagi.. tu yang nampak segar je tu.. haha.. beli minggu lepas yang kat nursery dekat ngan hospital sungai buloh tu boleh tengok dekat ENTRY NI

tadaaaa... da masuk pasu besar..

pasu-pasu ni nampak tak baru kan? memang tak baru pon.. sebab aku ambil kat rumah kakak aku.. dari dia buang, baik la aku ambik... jimaaaattt woo... haha.. 

lepas ni teringin nak tanam pokok sayur-sayuran lak.. pasu kecik-kecik banyak la tu.. hehe.. korang cuba la berkebun.. memang seronok.. !


10 comments:

Reena Onn said...

Bestnya tengok gardening u adriea, i semenjak masuk anak kedua dan ketiga ni dah tak larat nak gardening-gardening bagai ni. Tak pasal-pasal laman depan rumah dah macam hutan. Bila serabut sangat panggil je tukang rumput minta potong. Duhhh... kesian kan? Tapi insya-Allah i ingat nak tanam pokok masak-masak jugak lepas ni :) senang boleh petik depan rumah je kalau nak masak. Hehehe...

adriea said...

reena - kalau da sibuk.. mcm tu la jadinya kan.. tapi i suka rumah ada laman... best nak deco2.. hihi

HANIS AFIQ said...

pokok malberi sy x hidp la kak yg sy tanam hari tue..mcm mane nak dapatkan dan beli pokok malberi tue...?

adriea said...

Hanis - knp x hidup? Hanis beli btg mulberry tu kan? Yg ni akak semai sendiri.. Ambil batang dia kat rumah mak akak.. Hanis semai bp btg?

HANIS AFIQ said...

sy semai 5btng..semua x hidp...sekrng cri2 dan tnya org yg jual pokk kat pasar dia ckp xd...hehe..sush betul..

adriea said...

Akak pun semai 5 btg ritu hanis.. 2 je menjadi.
hehe.. Hanis tinggal dimana?

HANIS AFIQ said...

kampung kat kota bharu..sekrng tgh prktikal kat hospital pulau pinang.... akak tggl mane?

adriea said...

Oo jauh gak.. Klu dekat bole la pas benih ni. Hehe.. Akak dok kl skang..

HANIS AFIQ said...

jauhnyer.....rugi rasa dh ada org nk bg tpi xdapat ambil pula...

adriea said...

Hehe xpe la.. Next time klu ada rezeki, bole dpt gak pokok mulberry tu.. InsyaAllah..