Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Monday, September 3, 2012

Perjalanan Raya 2012 part 2

wee.. da masuk part 2..

masa sampai kat kelantan, aku dapat tempahan jahit manik kat baju budak.. hehehe... actually baju kurung anak buah hubby... ok.. nasib baik kecik.. 3-4 years old... selamat mokcik.. tp nak menyiapkan baju tu sampai aku tak dapat nak tolong memasak untuk raya kat dapur.. huhu sori kakak-kakak iparku semua.. hehehe.. sape suruh cik as jahit manik lagi kan... kan da dapat excuse kerja kat dapur.. haha just kidding..

alhamdulillah siap jugak baju tu dimalam raya..

haa baju dak kecik ni la.. ika namanya... kemain lagi ko posing kan ika... hehe

aww.. haha... super kawai! 
aku jahit manik dekat bawah baju ngan hujung lengan dia tu jer.. simple simple only... no sarat sarat... ika pon cakap. omeinye aju ika..*comeinya baju ika... cewah... 

gambar ni aku ambil dipagi raya masa diorang sumer pergi solat raya.. so.. aku tak dapat nak pergi..paham-paham je la.. huhu... takde gambar raya sefamily... xtau nape dorang tak ambil gambar.. aku senyap je.. sebab kalau raya kat rumah mak aku. kompom sibuk nak posing je pepagi raya tu.. haha.. tapi arwah abah n arwah ma takde.. memang kurang meriah sikit... takpe... raya tahun ni tetap bermakna.. :) 

lepas solat raya, salam-salam raya, bagi duit raya, kitorang suma gerak gi kubur... yang telah pergi jangan dilupakan.... kubur qaisara pon aku ngan hubby pergi masa kitorang balik bulan puasa tu.. jamal ikut sekali..
pelik je mamat tu bila dia pergi kawasan kubur.. banyak beno tanyanya... aku pon explain la elok-elok..

jamal  : ashu.. wat ape kat sini? ini kat tempat orang mati?
ashu : iya.. anak ashu ada dalam ni.. pakshu nak baca doa untuk anak ashu ..
jamal : ooo.. anak ashu da mati? dia ada dalam ni? ooo
*aku tgk je peel dia.. pastu dia nak cabut pokok yang aku tanam kat tepi batu nisan qaisara.. aku tegur trus
ashu : jamal.. jangan la tarik pokok tu.. ashu tanam utk anak ashu . kan dia nak tumbuh tu... 
jamal : oo.. *pastu dia baca kat batu nisan.. eh ye lah ashu.. ni dia tulis... jangan usik pokok ini.. jangan kacau anak ashu...
muahahahaha 



No comments: