Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Friday, April 6, 2012

Aku Ingat Aku Kuat. Tapi....

da lebih dua bulan.. aku rasa aku da kuat. dari segi mentaliti aku. aku rasa aku da punyai kekuatan untuk menjawab segala pertanyaan. aku juga rasa aku da kuat untuk bercerita tentang kisah itu.

tapi...

rupa-rupanya itu hanya pada luaran.. dari malam tadi aku rasa sedih. lepas bacakan surah Yassin untuk disedekahkan pada yang telah pergi.. aku rasa semacam pada emosi aku. tapi aku dapat tahankan lagi. sampai ke pagi tadi.. aku berhubung melalui sms dengan ex-bos aku.. sebab nak bertanyakan status syarikat yang pernah aku berkhidmat. sambil itu aku mengambil peluang untuk bercerita tentang arwah qaisara... saat itu juga air mata aku jatuh berjujuran. aku beristighfar.

kemudian aku berchatting pula dengan seorang sahabat. ceritakan pasal arwah Qaisara lagi.. sambil bercerita tu pon air mata aku laju menyirami pipi.. Allah.. hati aku jadi hancur.. aku beristighfar lagi.. saat menulis ni pun air mata aku da start bergenangan. bertapa rindunya aku pada arwah. hanya Allah sahaja yang tahu..

maafkan ibu Qaisara.. ibu janji.. ibu akan cuba tambah kekuatan ibu.. tapi ibu tak boleh nak tipu diri ibu sendiri.. takpe.. sayang jangan risau.. insyaAllah ibu mampu tanggung keperitan ini. sebab ibu ada ayah qaisara.. ibu juga ade ibu-ibu dan bapa saudara qaisara.. opah qaisara juga.. mereka semua sayangkan ibu.. selagi mereka berada disisi ibu, ibu akan mampu berdiri. dan yang paling penting, ibu ada Allah..selalu ibu doakan pada Allah.. selalu juga ibu mengadu pada Allah.. Allah sayang kita semua.. yang penting, kita percaya dan yakin pada janji Allah..

pada sahabat-sahabat aku semua.. terima kasih juga atas kata-kata dorongan dari korang.

ya.. aku sedang mencuba.. biar masa yang menentukan segalanya..


2 comments:

Unknown said...

Sabar dan tabahkan hati ye dear :')

Unknown said...

insyaAllah... thnx Reena..