Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Thursday, April 12, 2012

Selamat Pagi

assalamualaikum..
semalam.. on the way balik dari satu tempat, aku dikejutkan dengan gegaran gempa bumi berlaku dekat kampung aku dimanjung.. aku terus call mak. mak kata dia tengah solat masa tu. terima kasih ya Allah tiada ada apa-apa perkara buruk yang berlaku.

teringat dulu masa kejadian tsunami di acheh tahun 2004. masa tu aku bujang lagi beb.. duduk rumah mak. tengah masak masa tu.. memang rumah mak aku tu senang terkena tempias kalau ade gempa bumi disana. mungkin lokasinya agak dekat dengan negara jiran. sewaktu gegaran tu, aku lihat pokok di sekeliling rumah bergerak-gerak seolah-olah ada sesuatu dibawah tanah. pergerakan yang agak kuat yang membolehkan pokok tu goyang kiri kanan. huhu seram.. memang tak disangkal lagi dengan kekuasaan Allah. semenjak dari kejadian itu, setiap kali ade pergerakan tanah dekat rumah tu, aku dapat sedari walaupun pergerakan yang kecil. lepas terasa pergerakan tu mesti aku tengok berita.. memang tepat pasti ada gempa bumi di sana. *aku da jadi alert sangat dengan pergerakan gempa... huhuhu

sentiasalah beringat kawan-kawan.. tentang tanggungjawab kita sebagai seorang islam. selalunya kita akan beringat dan insaf bila Allah turunkan amaran itu. tapi kita akan lupa terus bila tiada apa bencana yang berlaku.. nauzubillah... aku mengingatkan diri aku sendiri juga...

aku nak kongsi status dari FB Sham Kamikaze pagi ni untuk tatapan korang



yang baik itu semua dari Allah.. yang buruk dan hina itu semua dari hambaMU... ampunkan kami semua ya Allah.. 



No comments: