Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Monday, November 23, 2009

Gabra, Kalut, Celaru

tetiba aku rasa cuak, gabra, meggigil, persiapan ape pon tak buat lagi ni. lagi bape ari je beb. korang mesti tensen je ngan aku kan? aku tak cite ngan detail pasal HARI ITU. bukan tanak citer.. tapi aku ingat nak ceritakan kemudian. bila semuanya telah berlansung kawa.. ehh.. berlansung ngan selamatnya.. tapi aku rasa sesetengah dari korang da dapat tangkap ngan ape yang aku maksudkan. betul tak?? i know u'olls ni kan genius.. heee..
baru la aku tau.. betapa blur nya aku. same macam blurry yang selalu blur tu jugak. like car like tuan die. [like mader like doter konsepnya].
aku tak tau nak mulakan dari mana. kalau ade garisan pemulaan macam nak lumba lari tu senang je la.. aku menoggeng kat situ [on ur mark get set go!] aku lari terus jek. tapiii... dalam kes aku ni, memang aku tak tau nak mulakan dari mana. so, aku beli je barang sikit-sikit. ikut naluri aku *siksen la tu konon! smalam akak ipar aku call tanyekan pasal perkembangan persiapan aku

kak nomi : dik ko buat ape tu?
masa tu sengsorang kat kedai florist. hajat di hati nak cari manik.
aku : dok cari manik ni kak
kak nomi : camne persiapan ko? da buat belom??
aku : satu ape pon belom ni kak
kak nomi : *dengan suara niang rapik beliau. hape??? ko bior betui dikk! ni da bape ari bulan daaa! lagi bape ari lagi nak sampai hari da ni. *pot pet pot pet pot pet die becakap. aku dengar je. memang lame u'ollsss die bagi nasihat. memula aku relek jek. tapi lepas dengar hasutan dari beliau, terus aku menggigil.. wakakakak.. pas tu..... da lame borak... *ade lam 10 menet kot.. ke lebih .. aku pon tak pasan..
aku : kak, nnt kite sambung lagi ek. adik kat kedai ni. nak bayar barang ni jap
kak nomi : laaaaa?? ko kat kedai ke?? lame kite nyembang rupanya ko kat kedai??
aku : ye la kak. tadi kan adik da bagitau..
kak nomi : ha ye lah. nanti akak call ko lagik
wakakakakaka.. ni laaaa akak ipar kesayangan aku ni. orang lain yg punye majlis, die yang kalut. tapi elok pon kan?? kasi cargas sket otak aku ni.... *bukan aku da bgtau kat die ke yg aku ade kat kedai??? hahahahaha... sabo jek la... habis je becakap ngan die, trus aku beli riben la.. bunga laa.. gam la.. memacam ape yg terlintas lam kepala otak aku ni la. padahal memula nak beli manik jek! wakakakaka... so kalut! pas ni nak bawak consultant plak bawak beli barang. *tak ble bla je ayat! wakakaka..

No comments: