Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Tuesday, November 17, 2009

cooking day

entry sedap lagikkk!!! hihi

dimulakan dengan ayam yang telah dibogelkan... wakakaka.. ahad lepas aku telah merajinkan diri nak masak ayam ala-ala kenny rogers. tayah nak beli mahal-mahal tu kan. wat sendiri pon jadik la.. sekor ayam leh makan beramai-ramai.
ape?? korang nak tau bahan-bahannya?? *cewah prasan orang dok tanya ni.. wakakaka.. bahan-bahannya adalah

lada hitam, daun rosmary, butter, garam n gula secukup rasa. diiringi dengan selawat

sepatutnya bahannya adalah lemon. tapi... nan ado.. makcik gunakan tanaman yang ada di sekeliling umah je la. buah belimbing besi ni pon masam macam lemon kan?? bedalll.. hahahah.. ubi kentang tu ikut suka korang la nak letak ke tak..

hambikk!! sumbat je bahan-bahan yang ada tu kat dalam perut ayam ni, celah-celah bedah eh kulit.. atas kulit.. dimana jua yang korang berminat nak urut la kan... ahaha


pas tu bakar lam 200 dajah celsius.. selama sejam.. ni la hasilnya... da nak abih kene makan baru ingat nak amik gamba... ya ampunnn.. hahaha..

oh ya! sementara nak tunggu ayam tu masak selama sejam.. aku wat sotong goreng tepung ni. guna tepung adabi tu jek. tetap mabelessss u'ollsss....
selamat menjamu mata! :D heeee..

2 comments:

sasha* said...

sedap sedap kak..lapar plak tgk ayam dgn sotong goreng tepung tu :D

adriea said...

hihihi... nnt sasha cuba la.. senang je nak buat tu...