Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Tuesday, December 30, 2008

setibanya aku di kuching, sarawak...

1st day aku sampai kat airport kuching abg aku yg dtg ambil. Kakak ipar aku tak datang skali. Yer la .. nnt takut tak muat lak kete abg aku tu. So setengah hari tu kitorang kat kuching. Tak de pegi memana.. just makan n ikut abg aku settle kan keje yg dia ade kat kuching tu. Overall makan masa makan kat kuching ari tu alhamdulillah sedap. Selera ngan tekak aku ni. Then bila settle keje2 kat kuching tu, baru la kitorang bertolak ke kem pakit sri aman lak. Tak sabar aku nak jumpe ngan akak ipar anak beranak. Actually, abe aku pon ade kat kem tu gak. Tp aku tau.. sure aku takan dapat jumpe die. Kenapa? Hanya aku n famili yg tau… kehkehkeh.. perjalanan dari kuching ke sri aman mengambil masa selama 3 jam. Fuh tired. Duduk saje pon penat gak. Sepanjang perjalanan tu kiri kanan jalan mesti ada padi huma. Di selang selikan dengan jagung. Yer la.. mcm kebun dorang la. Kebanyakannya kaum iban yg rajin bercucuk tanam ni. Damai je rasa hati aku melihatkan kehijauan permandangan tu.

Sedang aku asyik melayan kedamaian hati… (srrreeeeeeetttt… brek mengejut) tiba-tiba depan kete abg aku ade lori… yang membawa penumpang… begitu putih dan tembam penumpang-penumpang yang ade lam lori tersebut. Depan kete abg aku ade la jgak sebuah keter. Kete tu mcm susah je nak potong lori tersebut. (kerana begitu asyik melihat permandangan penumpang yg tembam dah gebu itu kah? Ish ish ish…) abg aku lak tak sabar-sabar nak potong lori tersebut. Kerana begitu la tak tahan nak tgk penumpang yg mengiurkan itu. .last-last dapat gak potong lori tu. Aku pon sempat la menyenap (snap) gambar penumpang yg berada di atas lori itu untuk tatapan korang plak. Saksikan la…………….presenting.. mr n mrs pig... hahahah.. aku tak dapat nak snap dari jarak dekat la. tak 'lalu' .. huhuhu..


setibanya kami kat kem pakit sri aman, abg aku trus g kat umah dia. Adeh.. semak kepala otak aku nengok umah die yg berselerak tu. (ekceli abg aku dalam proses nak packing n wrapping barang2 lam umah dia tu untuk masuk lam kontena… dia nak pindah ke semenanjung dah) lepas tengok-tengok keadaan lam umah abg aku tu, abg aku pelawa ktorang pegi umah sebelah dia. Untuk kitorang menginap. Yeah.. rupa-rupanya abg aku awal-awal da booking rumah VIP sebelah umah dia tu untuk ktorang. (untuk dia gak.. kehkehkeh..) alhamdulillah… memang selesa sangat umah tu. Nama pun umah VIP kan. So mak, aku n adik akak ipar aku duk lam satu bilik. Ada 2 katil queen. Aircond lagi, bilik air lam bilik, ada almari… yeahh memang selesa…. Pas simpan beg, ktorang mandi n rehat-rehat kejap. (tak leh rehat lansung… anak buah aku dok kaco jer.. hehehe)………….

ekal ni bila ktorang sampai je.. mula la sesi interview dia. pot pet pot pet je tau nya.. baru nak masuk 5 tawun oke..

retired queen... hihihi


memasing nak posing ngan kusi giant yg ade kat ruang tamu vip ni. sabo jer la.... layannn...

No comments: