Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Monday, July 7, 2008

Ujipah Ver.2

Karangannya Ujipah yg aku dapat dari http://tipahvogue.blogspot.com/ adelah seperti berikut. ahaks

Tipah seorang yang suka menulis. Dia jugak suka merapu meraban dalam blog. Alkisahnya, Tipah mula melibatkan diri dalam dunia blog....... dari situ la aku mula mengenai insan yg bernick kan tipah^vouge. yes dari alam siber ini. cewah! mula2 dulu aku mengenali kak tipah dari dunia chatting di mirc. tak silap aku lam cenel babab. masa tu aku ingatkan tipah ni kawan chat aku yg bernickkan joyah sport. yer la.. nick ala2 geng2 3 dara pingitankan.. tapi silap oang la plak. keokeokeo... masa bchatting ngan kak tipah dlu lebih kuang sekepala gak la. geng ting tong sket.. hua hua.. so bila da tak begitu bergiat lam dunia irc, kak tipah mula melangkau ke alam lain pula seperti mewujudkan circles99 dan yahoo group beliau. ramai woo members kat group tu.

pas tu kak tipah bergiat pula dalam dunia blogging. aku ni kadang2 salu gak masuk blog kak tipah kalau ade masa tluang.. hehe.. best gak baca entry lam blog kak tipah tu. dari pemerhatian aku, kak tipah ni suka melancong. aku pon suke gak. sbb tu aku suka baca blog dia. hehehe.. dalam blog kak tipah ni, macam2 kisah ader.. yg sedih, gembira, mendebarkan, saspen, jd king kong pon penah woo kak tipah ni!

tapi part yg aku begitu la simpati.. bila membaca entry kak tipah masuk spital kuar spital. huhuhu.. kak tipah menderita ngan penyakit athma dia.. bila aku bace entry tu, aku pon terasa mcm sesak napas tu. huhu.. sabar la kak tipah ek.. tapi aku saspek ar! kak tipah kuat melawan suma tu. dengan kehadiran 'tetamu tanpa diundang tu' tak bermakna kak tipah tak bole idup hepi n ceria n kuat mcm org lain. sbb tu bukannya sebab utk beliau mengalah. caiyok! wahh semangat.

bila sampai bab jemputan utk melihat pribiu pelem2 melayu.. waaaa manyak gambar2 artis yg dapat kak tipah snap. hehehe.. besh tu.. kak tipah pon penah belakon bila bulan ramadhan kat tv1. errr.. tp aku asik tlepas je nak tgk. huhuh.. lufer. taun ni ade lagi ke ek? harap2 ade la.. tingin gak aku nak tgk. hehehe..

pas tu kak tipah suka travel. macam2 tempat dia penah pegi! waaaa.. besh tuu.. paling jauh ke medan indonesia! wahhhhh aku pon paling jauh sarawak je la. hahaha.. tp.. mesti satu ari kak tipah dapat pegi ke tempat abg cayang die bekerja kan! ahaks.. besh tu.. obersi. ahaks. yg saspek lagi.. kak tipah kalau jenjalan, kadang2 tu dia ade bawak parents dia. mesti parents dia seronot sgt dapat bjalan2 jauh kan. aku paling jauh bawak mak jalan2 dekat jb jer la.. huhuh..

aku rasa.. tanpa dunia blog, kak tipah mesti ada rasa sesuatu yg tak kena pada hari2 yang dia lalui... kan? sama gak ngan pembaca2 blog kak tipah. klu takde entry tbaru dari blog dia, mesti rasa mcm tak besh. sbb hari2 telah biasa dijamukan dengan cerita2 harian beliau.

stakat ini sahaja karangan aku. sebenarnya aku agak blur nak wat karangan ni. tapi aku cuba ape yg termampu...
segagah mane org nampak kita, sekuat mane org nmpk semangat kita... hati kita tetap lembut.... selembut angin bayu yang menyapa muka di pagi hari....

note : minggu yg agak memenatkan... tapi indah ;)

2 comments:

tipahvogue said...

tq tq tq...sib baik sempat jawab seblom due date tamat! ihiksssssssss

Unknown said...

adeh! tak reti arr camne nak wat link tu.. camne ek kuar name saje tp bila klik, trus g blog? huhuhu kantoi ..