Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Friday, July 18, 2008

Blur~



Dua tiga ari ni pasan tak aku tak masuk kan entry? Bukan ape.. aku agak blur nak wat karangan idup aku ni. Banyak perkara yang bermain dalam otak aku yg geligeliges ni. Makin aku pikirkan, makin rumit jadinya… kalau aku pk banyak-banyak pun mcm takde penyelesaian. So aku amik keputusan berdepan dengan suma ni. kenapa? Sbb aku yakin dan percaya setiap kejadian, pasti ada sebab musababnya. Allah maha penyayang dan maha adil. Dia sentiasa ingin menguji hambaNya. Kalau idup kita tak di kelilingi masalah, ibarat mcm Allah dah lupakan kita. Tol tak? Sebagai hamba Allah dan umat Nabi Muhammad S.A.W kita harus bersyukur dengan apa jua yang ada di sekeliling kita..

Macam aku, aku bersyukur sgt dikelilingi oleh insan-insan yang menyayangi aku. Dan seboleh-bolehnya aku pon nak menyayangi mereka seadanya..

Cuma aku agak kecewa bila suatu ketika dulu, aku tlh menyayangi orang yang sanggup menipu dan mempermainkan perasaan aku. 4 taun aku hidup dalam penipuan lelaki yg pentingkan diri sendiri. Padahnya? Aku kecewa yg amat sangat. Aku jadi seorang insan yang terlalu kecewa dengan diri sendiri. Aku rasakan betapa stupidnya aku. Tapi? Salah ke aku menyayangi dia? Setelah sekian lama aku bpisah dgn dia, tiba-tiba dia muncul kembali nak menagih kasih dari aku kembali. Im sorry to say…. Aku tak sanggup di tipu lagi… dan dia dah sedarkan aku pasal kelemahan yang ada pada diri aku ni. Thanx to him. See? Ada hikmahnya juga aku mengenali beliau. Dari dia aku dapat mengenali tentang serba sedikit mengenai kehidupan. Dari dia juga aku bangkit dari lamunan. Lamunan seorang perempuan yang terlalu hanyut dibuai perasaan sendiri..
Skarang ni aku dah berjaya bangkit dari kelukaan yang dia ciptakan. Dan maaf… aku tak mampu untuk hidup dengan insan yang begitu. Kerna.. hati ini bukan untuk dilukai. Tetapi dicintai…

wah~ korang jgn la muntah bace entry aku kali ni yer. Aku ni macam transformer gak. Cuma transformer tu tukar jadi lori .. kapai tebang.. yang haku ni plak.. tuka lain. Kejap-kejap jd ting tong, kejap-kejap jadi bijak laksana (kahkahkah gile pasan) kejap-kejap jadi amat laaa blur sgt then kejap-kejap jadi camni la. Jadi hape ni ha? Aku pon tatawu… hua hua hua.. tapi satu je .. aku hanyalah insan biasa.. punyai hati dan perasaan.. (ha tgk.. aku da transform semula.. hua hua hua)

so dari pengalaman yg perit tu aku jadikan pengajaran dan tauladan. Aku tau.. tak semestinya lepas dari tu aku takan kena lagi. Itu la lumrah kehidupan namanya.. Cuma aku redha dengan apa yang berlaku. Aku tak berani nak berdendam. tak pula aku suka memendam. Cuma aku perlukan kejujuran… bukan penipuan…

aku gembira sangat tgk kawan-kawan aku yang mengakhiri percintaan dorang dengan alam perkahwinan. Selamat pengantin baru kepada akak angkat aku yang bakal mengakhiri zaman bujang beliau bulan depan. Smalam aku dapat kad jemputan dari beliau. Agak surprise bagi aku. Coz slama ni dia hanya berahsia.. gud job kak! Hehehe.. memang itu la yang sepatutnya. We must have our own secrets! Tak semestinya semua perkara harus di cerita dan dicanangkan pada semua. Tapi, tepuk dada tanya sakit tak? Ahahaha.. satu je.. jgn menganiaya perasaan orang yang kamu cintai dan kasihi..

kesimpulannya, setiap manusia yang ade dimuka bumi Tuhan ini ingin disayangi dan dicintai. Btol tak kawan-kawan?? Sape rase tak btol sile angkat kepala hempas kat dinding. Hua hua hua..

siapa diriku???? Wahhhh…

5 comments:

private student loan said...

You have a very impressive blog.


private student loan

adriea said...

thank you dear.. btw thanks sudi lawat blog saya ;)

peace said...

wuu... suka akak ek.. ekekekeke.. bagus... teruskan menaip blog anda.. ahaks..:p

DatOk ZeQ said...

Kumbang bukan sekuntom,bunga bukan seekor ? terbalik pulak. Memang cinta pun selalu terbalik Bila kita baik , orang pulak tak ikhlas. Ko ngan aku aje lah hehe !


Yang masih solo : http://datokzeq.blogspot.com

DatOK ZeQ
Kelana Jaya, Selangor

adriea said...

heheh tenkiu adik ku peace! peace la plak die ni. hahah..

hai datok zeq! btol tu.. suma tu lumrah kehidupan ek. so kite kene tbalikkan plak ke ek??? ehhehe. solo kee??? ihihihi