Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Wednesday, August 1, 2012

Selamat Hari Pahlawan

aduh entry ni sepatutnya berlaku semalam.. sebab kejadiannya semalam la.. huhu.. disebabkan aku yang sibuk sokmo, maka ucapan ni aku buat hari ni la.. takpe la kan.. thehehe..

print screen kat fb aku

ahli keluarga aku ramai yang terdiri daripada pahlawan-pahlawan negara.. cewah... termasuk la sekali hubby aku. of kos la kan.. mungkin darah pahlawan yang datang dari arwah bapak aku mengalir deras dekat anak-anak dia ... so dorang pon mengikut jejak la... aku pon nyaris-nyaris nak jadi asekor... tapi apekan daya.. dapat kawin ngan asekor je .. jadi la.. haha...

arwah bapak aku dulu anggota polis simpanan atau sukarela masa zaman komunis dulu... beb.. lama tu... memang respect kat apak *ni panggilan kitorang dekat arwah... 
sekarang ni pon mak aku tak penah lupa kenangan-kenangan dia masa zaman dulu... masa zaman mak aku ikut apak pergi terengganu.. sungai siput.. ketempat-tempat base yang apak aku ditugaskan la.. bila dengar mak cerita.. sedikit sebanyak aku rasa pengalaman tu lebih kurang macam aku sekarang ni... ikut husband kemana jua tempat dia dipostingkan..

im proud to be me.dikelilingi dengan ahli keluarga yang berkhidmat untuk negara. jadi seorang isteri tentera, banyak mengajar aku erti kesabaran, ketabahan, kecekalan, berdikari..

hari ni.. pahlawan aku da pergi berjuang ke kedah pulak.. semoga perjalanan beliau dilindungi Allah....

selamat hari pahlawan buat semua pahlawan negara di Malaysia...

diakhiri dengan gambar pahlawan shikenjer yang ade dalam rumah aku ni... lepas pakshu nya balik dari dataran merdeka untuk menghadiri upacara hari pahlawan tu.. dia pulak sibuk nak cuba kasut boot pakshunya... kasut kuda katanya... wakakakaka... dah la terbalik... hahahaha gasakkkk!!


No comments: