Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Tuesday, February 21, 2012

Renungan Buat Ibu Qaisara..



di saat kita mohon pd Allah utk setangkai bunga segar; Dia beri kaktus berduri.
di saat kita idamkan seekor rama2; kita diberi ulat bulu.
kita jadi sedih & kecewa.

tp tanpa kita sedar & setelah beberapa lama,
kaktus itu berbunga; cukup indah sekali. 
ulat bulu bertukar kpd rama2; cantik & berwarna-warni.

knp begitu? 
sebab Allah tidak memberi apa yg kita harapkan; tp Dia beri apa yg kita perlukan.
kdg2 kita sedih, kecewa & terluka; tp jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yg terbaik dlm kehidupan kita.

khas buat adik2 yg tersyg Zubaidah Jamaluddin & Hasni Qaisara Zamri:
"La Tahzan, InnaAllaha Maa'na = Jgn Bersedih, Sesungguhnya Allah Bersama Kita".

terima kasih kak zue.. kasih sayangmu tiada nilainya... 

4 comments:

zuera said...

u r most welcome, syg.

tiada insan yg tak diuji, dik.
bersedih & menangislah semahunya.
tp jgn smpai memudaratkan diri & iman pd yg Esa.
setiap ujian Allah itu adalah sbg tanda kasih sygNya kpd kita.

kak zue yakin Qaisara mesti sedih bila tgk mamanya berduka selalu.
jgn bimbang, bidadari syurga si manis Qaisara tetap setia menunggu mama & ayahnya utk sama2 ke syurga kelak.

hnya insan terpilih shj yg mendpt kelebihan itu.
adik As & suami terdiri dr golongan itu.
kena redha, ikhlas, sabar & tawakkal.
insyaAllah, hasilnya indah..

adriea said...

kak zue... as rasa mcm nak nangis sepuas-puasnya... tapi.. as banyak tahan.. sebab as fikir as dalam pantang sekarang ni.. so, as byk pendamkan saja.. nangis sket2.. huhu..

as kena fikir kesihatan as, perasaan org2 yg syg as pon as kena fikir.. as taknak dorang risau.. then mesti arwah qaisara pun xnak as sedih.

ya Allah.. kuatkan lah semangatku..

zuera said...

adik as,

kzue sendiri pernah melalui saat ini.
hanya Allah sj yg tahu betapa sakit, sedih & rindu yg x terucap.
dlm masa yg sama kena buat2 kuat semata2 utk org lain yg sygkan kita.

kzue xlah pandai sgt bab agama.
petua kzue, pd masa kita terlalu ingt & sedih, berzikir & berdoa dlm hati 'Ya Allah, aku redha dgn ujianMu ini..aku bmohon pdMu kurniakanlah pdku kekuatan & semangat dlm meneruskan kehidupan ini. gantikanlah kedukaanku ini dgn kebahagiaan & ketenangan jiwa supaya aku dpt terus beriman kpdMu, amin..'

apa2 pun kita kena REDHA.
then time will heal everything, insyaAllah, dik.

adriea said...

insyaAllah kak... itu yg terbaik...