Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Wednesday, February 22, 2012

adik Faris Nur Daniel perlukan bantuan..


berat mata yang memandang... berat lagi bahu yang memikul.. 

Faris Nur Daniel, 6 tahun disahkan mengidap HLH (Hemophagocytic Lymphohistiocytosis)ringkasnya, barah darah. Penyakit dilaporkan mampu mengancam nyawanya. Kini dirawat secara intensif di Subang Jaya Medical Center.

Menurut doktor yang merawat paru-paru adik Faris tidak begitu berfungsi dan hati dia bengkak.

Bapa kepada adik Faris iaitu Shamrulismawi Ismail dan keluarga memerlukan lebih RM30,000 lagi untuk membiayai kos perubatan anak bongsu mereka.

Bapa kepada 3 orang anak iaitu 13 tahun, 10 tahun dan 6 tahun ini amat memerlukan sumbangan kepada sesiapa yang sudi & bermurah hati. Sumbangan boleh disalurkan terus ke akaun Maybank milik ayah Faris 1628-5200-2738 (Shamrulismawi Ismail).




mesti ramai yang sudah tahu mengenai berita adik faris ni kan.. Allah... memang sayu hati aku bila tengok dan baca berita ni. setiap hari ayah kepada faris akan update tentang perkembangan si kecil..

yang terbaru..

22 Feb 3:00pm Doktor kata organ2 Faris sudah mula damage. Paru2 semakin teruk, hati makin membengkak, urine ada sikit darah, slowly deria dia juga akan effect.... Tadi suhu badan dia jatuh so terpaksa guna warmer.....tapi alhamdulillah oksigen level dia naik ke 48%... Buat Faris anakku tercinta, ayah akan terus berikhtiar,berusaha & berdoa semoga anak ayah akan kembali sihat seperti sediakala.... Selebihnya ayah bertawakal kepada Allah.. namun jika ditakdirkan Allah lebih sayangkan faris...maka ayah redha... Ayah redha!.... Ya allah, ampunilah dosa hambamu ini, tabahkanlah aku & keluargaku sebagaimana tabahnya anak aku menghadapi penyakitnya.... Aminn

teringat pula pada arwah Qaisara hari tu... memang kuman akan menyerang setiap organ yang ade dalam tubuh dia.. Allah.. aku memang tak bole nak kata apa.. melainkan hanya memberi sedikit sumbangan yang termampu dan berdoa semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah..

jom sahabat...
kita sumbangkan apa yang termampu...

2 comments:

Cik Wanie Ghani said...

sgt2 sedih bila baca kisah adk Faris,
kita sama2 doakan yg terbaik utk adk kecil ini semoga semuanya selamat....

Amin...

adriea said...

btul tu wanie.. semoga Allah permudahkan segalanya untuk adik faris.. amin..