Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Wednesday, February 22, 2012

Masakan pertama bersama jiran

tahun lepas
jiran : ustazah hasma (from kelate)
anak : arisya (pandai ckap ate ate ate time tu..from perak ke? ate... hehe)

dialog :
ustazah : kak as.. jom kita buat nasi kerabu nok? 
aku : bole gak. ustazah reti ke? (sambil teruja)
ustazah : saya tak panda sangat kak as.. tengok resepi gak.. 
(kami berdua ketawa)
aku : takpe2.. ok gak tu.. sama2 belajar.. abih tu, bila kita nak buat? 
ustazah : hari minggu la kak as .. time saya cuti .. nanti kita g pasa beli barang2.
aku : okeh.. minggu ni set!
(aku tak ingat lak tarikh bila kitorang buat projek masak-masak ni.. tapi masa tu hubby kitorang masuk operasi..)

ni la aktiviti sampingan kalau tinggal sorang-sorang kat umah. 


 (gambar di atas)
ni la hasilnya.. sedap gak.. masa ni aku pregnant berapa bulan tah.. kitorang buat dalam kuantiti yang agak banyak gak. sebab tak reti nak mengagak nak buat banyak mana.. huhu


(gambar di atas) 
hoho.. licin... masak kat umah ustazah.. makan pon kat umah ustazah.. seronok sebab sambil melayan arisya.. =)


(gambar diatas)
budu cap ketereh ni .. tak bole tinggal!! kat rumah aku memang tak sah kalau takde budu ni.. 
*saya da pandai makan budu .. hiks 

berkat pengajaran bersama ni.. aku da pandai buat nasi kerabu sendiri.
bole dikatakan tiap minggu hubby suh buat masa kat kem tahun lepas (kami buat sesama.. tp hubby dok amik tugas membako ayam or daging je.. abis berasap satu umah)
tapi masa aku tak larat.. aku tak buat la.. ye la time pregnant masa tu kan..
agaknya.. sebab tu la badan hubby membesar dengan jayanya.. huhu
tapi skang kami sedang berusaha untuk mendapatkan berat badan yang ideal 
*kami tuuu.. termasuk aku la.. hehehehe.. 

last but not least.. terima kasih kepada adindaku ustazah nor hasma... for everything.. 

rindu sangat dengan 

|
|
|


arisya <3

4 comments:

Cik Wanie Ghani said...

CW adalah "Pencinta BUDU" okeh,
hihihihi,
mmg hantu giler...
hihihi

adriea said...

ye ke? handu budu la ni... hihihi akak gurau je..
dlu akak tak pandai mkn pon budu ni.. skali da kena.. sedap rupanya.. hihihi

nusk said...

rindu kak as, ustazah n ariesya.. :')

adriea said...

ji.. pas ni awak bole la lepaskan rindu kat dorang bedua tu.. akak ni tak dapek la.. huhu