Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Monday, February 4, 2013

Jamal Kena Pukul

hehe tajuk bikin panasssss... tadi macam biasa.. ambil jamal dekat sekolah.. tapi yang luar biasa sikit .. hari ni hujan masa aku ambil dia.. memang 1st time la aku ambil dia hari hujan.. parking pon jauh sikit.. biasa la .. masa hujan-hujan ni la kereta tiba-tiba banyak berkumpul depan sekolah tu.. huhu.. masing-masing taknak parking jauh.. aku jer la yang sanggup parking jauh.. takpe... kejap jer.. eh banyak lak bebel..

bila ambil jamal.. masa dia turun tangga.. aku tengok muka dia 'sebek' korang tau ape sebek? macam monyok la.. lepas tu tanpa aku tanya apa-apa lagi .. dia dah mengadu.. 'kawan jamal tu pukul jamal acu. dia kata jamal jahat.' punya bersungguh-sungguh nada dia mengadu dekat aku. aku pon layan kan je.. meh tengok dialog kami

aku : ha? jamal kena pukul? cikgu tak marah ke?
jamal : ya.. cikgu tak marah pon
jamal lagi : kawan jamal tu tumbuk tumbuk laju laju dekat perut jamal.
aku : aku diam jer.. dengar je ape yang dia nak cerita.. sebab aku tau jamal ni memang suka gurau dengan orang cara pukul-pukul.. huhu ganas hokey!
jamal : jamal tak suke dengan kawan jamal tu acu! tengok ni dia tumbuk dekat sini. sakittt.. *sambil tunjuk dekat pipi dia..
aku : sape nama kawan jamal tu?
jamal : ha? jamal tak tau...
perkataan tak tau tu selalu je meniti bibir dia bila dia malas nak jawab..
aku tanya lagi..
aku : ye la.. kalau jamal tak tau nama dia.. macamana jamal nak bagitau dekat mama nanti..
jamal : oo ye ke? nama dia nita
aku : aik?? gelak bila dengar nama nita.. ahahaha.. nita?? pempuan ke pukul jamal??
jamal : takde la acu .. dia tu lelaki..
aku : haih.. memang dia tak tau nama budak tu.. so aku cakap dekat dia.. nanti jamal cerita dekat mama je la ye..
jamal : ye. nanti jamal nak bagitauuu dengan mama.

agak-agak.. betul ke jamal kena pukul ni.. huhu.. selalu dia yg pukul budak-budak tu.. haha.. dalam perjalanan balik rumah aku.. dia tak abis-abis dok membebel pasal budak yang pukul dia tu. aku dengar je la.. sampai rumah.. macam biasa.. aku suruh dia basuh tangan.. dan aku sediakan nasi. menu hari ni.. sayur bayam masak air dengan ikan kembung goreng jer. habis dia makan.. aku mandikan dia.. da siap pakai baju.. aku suruh dia tidur. memang setiap kali balik sekolah.. dia akan tidur depan tv tu jer.. kali ni aku suruh dia tidur dalam bilik kedua. selalunya dia tak nak sebab boleh tahan penakut dia tu. haha.. hari ni bertindak mengikut arahan pulak dia. aku temankan dia sampai dia da betul-betul terlelap... da selamat tidur pon dia dalam bilik tu.. tunggu la petang nanti kakak aku ambik.. tah ape la dia ceritakan dekat mama dia nanti hehe... jamal.. jamal..

*kalau jamal ade adik nanti mcaman la pulak yer... huhu..

beg sekolah mesti bersepah kalau acu tak suruh letak elok-elok.. ish ish ish... tido la yer.. 

No comments: