Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Wednesday, January 30, 2013

selamat datang oyen!

rumah aku ni boleh dikatakan meriah bila adik beradik datang bersilih ganti.. termasuk juga mak.. hehe.. alhamdulillah.. ada juga yang sudi datang kan... kalau rumah masa dekat sri aman, sarawak dulu.. memang takde sape pon yang datang.. huhu cedey.. yang terbaru .. setelah mak da balik kampung... si oyen pulak datang... hehe.. sapekah oyen itu? oyen ni baby lagi.. dan beliau adalah seekor anak kucing.. hihi.. kakak aku ni la.. dia yang teringin nak bela kucing tu. ambil dekat rumah mak aku pon. dia kesian tengok anak kucing tu terkontang-kanting sesekor .. pastu kena gigit semut pulak.. alahai memang kecian.. so.. sebelum dibawa balik kerumah kakak aku.. oyen tidur semalam dulu dekat rumah aku.. aku memang tak penah bela kucing.. entah la.. takde hati lagi nak pelihara kucing ni. ikan ade la... setakat nak main-main dengan kucing tu bole la.. but kalau nak bela or pelihara tu.. hhuuuuu fikir banyak kali dulu..

so.. jom tengok macamana rupa oyen... ate.. rope kucing ler. takan rope ayam.. huhu

saje je buli oyen duduk dalam vase yang tomei ni... hehehe...







memula sampai.. tido je dia.. ye la.. makan .. tido.. makan.. tido.. berak tak jugak.. haha

kenapa nama dia oyen?? sebab.. warna bulu dia oren... so.. kita kiutkan lagi perkataan oren tu.. jadila oyen.. kalau jamal pulak dia sebut oyien. ala kalau taip memang tak tau camne bunyinya.. tapi memang pelik la cara dia panggil... macam O YI EN.. aaa camtu la lebih kurang... da kemaruk nak main dengan anak kucing si jamal tu.. dia ingat mainan kot.. lunyai anak kucing tu kalau dibiarkan.. huhu.. so.. sekarang anak si oyen da ada kat rumah kakak aku... moga-moga oyen membesar dengan sihat la yer.. nanti kita jumpa lagi.. cewahhh

2 comments:

cha said...

omeynya oyen. tulah sy pun pikir byk kali nk bela kucing sebab sy takut kucing kak haha

Adriea Jeng said...

cha takut kucing??? biar betik? hehehe.. cer cite ngan akak ape yg cha takutkan ngan kucing tu.. tapikan.. anak kakak akak.. termasuk bapak dorg.. suma takut kucing.. hahah.. lg kritikal.. adoiyaii