Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Wednesday, January 30, 2013

entah la..

hmm tak tahu nak mulakan dari mana.. banyak benda yang aku nak cerita .. banyak benda yang aku nak kongsi.. tapi bila mula nak menaip.. tiba-tiba hentikan hajat aku tu..

seperti yang korang sedia maklum.. dalam minggu-minggu yang lepas.. mak ada kat rumah aku. so.. meriah sikit la rumah aku ni. ada teman nak makan dikala tengahari.. hehe.. memang agak sibuk jugak aku masa mak ada kat rumah.. aku kalau boleh.. aku nak masak hari-hari. tapi bila rasa tak larat sangat-sangat.. baru lah aku beli je kat luar.. memang aku tak penah rasa terbeban kalau aku jaga mak.. Allah da beri peluang untuk aku kutip pahala banyak-banyak masa jaga mak.. so.. masa tu la aku rebut peluang yang ada..bukan selalu dapat peluang yang macam tu. tapi bab dapat pahal tu... Allah sahaja yang tahu.. tak semestinya kita da berbuat baik dengan orang.. otometik ko boleh dapat pahala terus kan? semua tu Allah yang layak untuk mengadili... minggu lepas.. aku hantar mak balik kampung. sebab dia da rindu sangat kat rumah dia tu.. takpe la.. ikutkan hati ni.. nak je suruh mak duduk ngan aku lama lagi.. tapi kesian pulak kat dia yang asyik teringatkan rumah dia kat kampung tu.. selagi mak ada ni..ikut je kehendak dia.. dan selagi aku masih bernyawa.. aku akan usaha selagi termampu.. aiyark.. sedih lak.. sob~ sob~

kalau cerita pasal mak... memang sampai bila pon tak abis.. hehe.. ni nak cerita pasal orang yang suka ambil kesempatan. ishk.. geram pon ade. eh memang da geram pon dah. nanti aku cerita direct terus.. orang kata tak baik pulak buka aib orang. tak tau la aku dia baca ke tak blog aku ni. kalau dia baca bagus la. ni pasal cerita anak dara dok buat muka tak malu mintak itu ini kat laki orang. konon tuntut janji katanya.. da nama laki orang.. ko mintak la kat bopren ko. adoi.. lagi banyak aku bercerita... lagi terserlah lah keaibannya.. apa yang aku nak pesan kat anak dara tu.. ingat sikit pada hukum karma yer. sekarang ko dok merenyih kat laki orang.. esok lusa bila ko da kawin.. anak dara lain wat lagi teruk kat laki ko.. sape yang susah ?? ko jugak kan?? moral of the story... ingat.. sekarang ni Allah bayar cash je.. walaupun ko rasa benda ni kecik je.. pada aku benda ni kalau kecik-kecik gini bila dibiarkan.. lama-lama melarat jadi besar jugak. ada paham??? ok stop.

hmmm... lagi satu.. aku paham.. ada kawan-kawan aku yang tertanya-tanya pasal diri aku.. tiba-tiba aku macam nak jauhkan diri dari korang kan? sahabat.. aku harap korang memahami.. aku tau.. bila aku start message korang.. mesti korang start tanya pasal benda yang aku tak boleh nak jawab... sebab tak semua perkara yang dapat aku kongsikan.. yang dapat aku kongsikan.. aku kongsi kat blog atau pun facebook... aku tak kisah kalau orang nak cakap macam-macam pasal aku.. takpe.. aku terima seadanya.. nanti kebenarannya akan teserlah juga.. *eh macam banyak kali je guna ayat teserlah ni... huhu..
dulu aku mengaku .. aku memang banyak kongsi pasal life aku ... tapi sekarang baru aku sedar... tak sepatutnya aku buat macam tu.. sebab pengakhirannya aku jugak yang terkasima.. cewah .. *ayat tak ble blah! sebabnya bukan apa.. aku sedar sendiri.. aku je yang banyak story mory.. sedangkan orang lain banyak mendengar... tak ke losernya aku? haha.. so now.. lebih afdal kiranya aku banyak berdiam diri...

sekian dahulu luahan hati aku yang jujur ini... thehehe.. ini semua poyo!

2 comments:

Anonymous said...

terbaekkk...
nampak sama tp bukan dia... ini semua poyo.. hahahaha...!~
ilek2...
cam lama je xbaca blog akak ni.. huhuhu...
sabo ek akak... suma ade hikmahnya tu...peacee.. ;)
jaga diri bebaik... muah2.. :D

Unknown said...

haha.. ini semua phoyo! phoyo! anie memang.. kan da ade anak dua.. tu yg bz je tu.. haha