Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Monday, December 24, 2012

Melaka... Kenduri...

sabtu lepas pergi melaka lagi.. tapi hazab kat jalan raya.. sepanjang jalan dari kuala lumpur sampai la seremban.. jem.. kereta jalan macam siput.. perjalanan yang sepatutnya hanya memakan masa satu jam.. da jadi 2 jam setengah.. makan donut je la dalam kereta... sampai exit alor gajah.. terus takde jem.. sampai ke masjid tanah.. rumah kami... tunggu tukang pasang grill sampai.. setengah jam lagi menunggu... haih.. memang banyak menunggu je la hari tu... bila budak-budak tu pasang grill.. aku tunggu dalam kereta jer.. husband dok tengok-tengokkan dorang buat kerja.. dari jam 3 petang.. jam 7 petang baru siap... sabar giler aku aku ni rupanya.. ahahah sape lagi nak puji... memang dalam kereta je aku berkampong.. nak pergi toilet.. drive sorang ke stesen minyak yang berhampiran... makan?? donut je la.. dalam kereta dengar lagu.. baca novel.. main game.. tido... nasib baik angin sepoi-sepoi bahasa yang menerjah.. kalau panas.. mau masak aku dalam kereta tu.. kejap-kejap je on air cond... da rasa sejuk.. tutup balik... bukak pintu.... wahhh santai.. *ayat sedapkan ati..

oh ini view dikawasan perumahan rumah kami dimelaka... 
kat kawasan rumah aku ni tak ramai penduduk lagi.. ye la nama pon kawasan rumah baru.. pas tu ramai owner rumah ni aku nampak kebanyakkan nya tentera.. oh my! rasa macam duduk area kuarters lak... huhuh... so.. nanti bila da settle semua.. bole la letak iklan rumah untuk disewa.. *mesti yang sewa pon tentera gak nanti ni... ekeke.. 

bila da settle pasang grill... aku ingat nak la ambil gambar... tapi ntah.. husband trus kunci pintu pagar.. pastu terus chow.. ceh... tak bagi chance... *ke aku yang lambat ambil tindakan? huhuhu .. perkara pertama yang aku mintak kat dia... mintak isi perut.. lapor la... so.. makan la kami dekat area situ jugak... lepas makan.. terus bergerak balik kl.. dalam keadaan hujan lak tu.. dalam kereta aku asik terlelap je... harap u memahami i yer darling... perjalanan adalah smooth je.. takde jem bagai macam siang tu... alhamdulillah... 

esoknya.. kami memenuhi undangan perkahwinan ex-bos husband.. weeeee... merasa jugak aku makan nasi kenduri... lokasi di kawasan pantai dalam.. *1st time aku sampai situ.. kami berkonvoi 4 buah kereta... follow je kereta bos kat depan... hehe.. dekat je rupanya lokasinya... sampai-sampai je kami dijemput duduk kat meja vip.. sebab sebenarnya rombongan kami ni mewakili pengantin perempuan... majlis hari tu adalah majlis kenduri sebelah pengantin lelaki... hiks.. so.. duduk la kami kat meja tu sambil menunggu pengantin sampai... sambil-sambil tu makan rambutan yang dihidang.. huuu manis... pas tu tengok lauk pauknya mabeles sedappp... tak lama lepas tu terus makan.. haha.. 

nasi hujan panas kot.. huuu sedappp

ayam golekkk... yang di potong-potong.. mabelesss!

lauk pauk... gulp.. sendiri upload... sendiri rasa tersiksa .. 
adeh.. tiba-tiba rasa lapar .... dah la... stop la sampai sini... perut tiba-tiba rasa macam kena jerut sebab lapar tengok gambar makanan yang aku letak ni... ahaha... aaaaaaa.. nak g masakkk


2 comments:

cha said...

mmg penyabar la akak ni bole tunggu dlm kete haha. bagus bagus

waaa ayam tu mmg nmpk sedap. dhla lapar tak makan satu hari ni haha

Unknown said...

cha - hehehe... sabar itu indah.. cewahhh!! sabar la sangat.. haha

akak tadi trus masak.. tghr tak makan.. menggigil tangan masa nak masak td.. haha... memang sedap ayam tuuu.. tp sbb perut da overload.. makanya ayam tu tak abis dimakan.. huhu