Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Tuesday, December 18, 2012

Ikut Jalan Jauh

balik dari manjung to kl hari tu.. hubby dok teringin nak lalu dekat jalan sabak bernam. aku kata jauh.. dia degil.. nak jugak lalu.. biasa la.. bila aku kata jangan tu la yang dia nak sangat tu. grrrrr...

aku pon mengikut je la.. ye la.. dia yang drive... agak lama gak la aku tak menyusuri jalan situ.. selalunya ikut highway jer.. cepat pon cepat.. tapi.. sekali sekala lalu situ best jugak.. sepanjang jalan memang kiri kanannya kampung je.. sepanjang jalan tu jugak banyak kenduri kawin yang berlansung.. haih.. bestnya kalo dapat makan lauk kenduri kan.. pas tu sampai satu tempat tu.. penuh lak orang jual siput mentarang... suma da sold out u olls... masa aku pregnantkan qaisara memang aku teringin sangat nak makan siput tu. anak buah aku tolong belikan.. tapi aku tak makan sangat pon.. sebab aku rebus je.. tak sedap.. huhu...

macam-macam permandangan la yang dapat dilihat... tiba satu tempat tu perut da lapar.. rasa macam lama sangat la pulak perjalanan tu... berhenti makan kat warong ibu.. tempat tu yang menarik perhatian aku pon. sebab ada ibu kat situ.. aku fikir kalau ibu yang masak.. mesti la sedap kan? hehehe.. 

C360_2012-12-09-13-23-35

banner dia besar.. kat tepi jalan je.. memang senang nak nampak..

 C360_2012-12-09-13-21-54

 

C360_2012-12-09-13-22-00

hehe.. tak sempat pon nak ambil gambar yang ada makanan atas pinggan tu.. yang sempatnya bila makan da habis.. haha.. hubby ambil set nasi ambeng.. aku punya nasi berlauk je..

C360_2012-12-09-13-22-57

tepi warong tu ada rumah kayu ni.. cantik.. aku rasa ni la rumah ibu tu..

C360_2012-12-09-13-22-15

warong ibu ni penah masuk jalan-jalan cari makan.. taun… aku tak ingat taun bila.. tapi dekat kaunter pembayaran tu ade letak gambarnya.. sila la cuba bila korang lalu kat tanjung karang … atas sket dari warong ibu ni ada jual cendol bakar… hohoho..ohsem.. tapi disebabkan perut da ketat… makanya kami hanya melihat je la kedai cendol bakar yang ade drive thru tu.. kemain canggih.. kedai cendol ade drive thru.. aku cakap kat hubby

aku – bang .. next time balik kampung kita try makan cendol tu nak?

hubby – huuuu tak nakk… jalan jauuh la… *ahahaha maksud dia.. dia baru rasa jalan nak balik kl lalu situ jauh.. sebab tak jumpa-jumpa highway lagi.. ahahah rasekannn…

aku tak ingat kitorang sampai kl dalam pukul berapa.. tapi fenatnya rasa badan ni.. sekarang ni aku rasa banyaknya aku travel ngan hubby.. dia pergi keje luar kawasan pon aku ikut… eh dia nak angkut.. hari tu pergi melaka lagi.. sebab budak yang pasang lampu tu cakap keja suma da siap.. kebetulan hubby ada keja kat pusasda.. so.. sekali harung.. pergi melaka dulu kejap.. pas tu patah balik tido kat rumah abg aku kat PD.. nasib baik ade rumah abg.. kalau tak.. jenuh la nak menyewa hotel lagi..  

No comments: