Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Monday, December 17, 2012

mak.. adik balik! =)

poyosnya tajuk itew… hehehe.. alang-alang hubby cuti lagi… baik aku ajak dia balik jenguk mak kat kampung.. selagi mak ada ni la kita kena selalu jenguk dia kalau ada masa tu kan… ingat tu anak-anak… :)
kami gerak balik manjung hari jumaat.. petang.. ni jumaat awal bulan hari tu da.. entry lambat update.. sebab aku sibuk ngemas .. membasuh.. sibuk tido.. hadoi..
sepanjang perjalanan.. alhamdulillah takde la jem sangat.. gerak dalam pukul 4 petang.. jam 7 lebih kitorang sampai.. sebab ade gak jem sikit-sikit dekat highway.. biasa la tu.. ramai yang balik kampung sebab da nak weekend kan..
mak tak tau pon aku nak balik… tapi aku da bagitau dia sebelum gerak.. hehe… mula la dia sibuk fikir pasal nak bagi anak menantu dia ni nak makan apa nanti.. hehehe.. jangan risau la mak.. kitorang pandai makan sendiri da.. memang masa sampai je manjung.. kami sibuk cari kedai makan.. kebulur sudah.. akhirnya makan kat kedai ikan bakar kat lumut.. order kemain banyak.. macam makan bertiga dan berempat.. nasib baik abis jugak.. syabas suamiku… haha..
pastu balik umah mak.. bersihkan diri.. sembang-sembang sket ngan mak.. terus masuk bilik tido.. letih plus kekenyangan..
keesokkannya aku ajak mak pergi taiping… yer la.. da balik kampung takkan nak lepak umah je kan.. baik aku bawak hubby ni pergi rumah sedara mara.. kenal-kenal la beb.. sejak kawin memang dia tak penah jenguk lagi sedara mara sebelah arwah bapak.. otw nak pergi taiping baru aku suruh mak call mak lang… buatnya dorang takde dekat rumah hampa je nanti kan… huhuh… alhamdulillah mak lang ada.. tapi dorang nak pergi kenduri.. tapi.. tapi.. dorang cancelkan nak pergi kenduri sebab nak tunggu kitorang sampai… huaaa..so touching.. sayang mak lang n pak lang ketat2.. hehe..  sampai rumah dorang.. kemain lagi mak lang sibuk kat dapo.. haduyai.. tu yang aku tak nak tu.. aku tak nak menyusahkan dia.. sebab tau dia sorang je kat rumah tu ngan pak lang… tapi kalau rezeki jangan ditolak beb.. hahahah … mak lang masak sedapppp walaupun simple.. bertambah-tambah aku makan.. ishhh dasarrr… lepas sembang-sembang.. gelak-gelak.. usik mengusik… tak sedar da lama kitorang kat rumah dorang.. sampaikan hubby aku tido duduk kat ruang tamu… ish ish ish… pas tu kami pon mohon undur diri.. tak reti2 nak reverse??? hehehe
dari taiping… aku ajak hubby pergi kampung opah lak.. kat 40 rantai.. weee… akhirnya.. berjaya gak aku bawak dia pergi situ.. nak tunjuk tempat aku membesar sebenarnya… kat estate beb.. ya.. aku membesar di estate.. macam cite jaclyn victor belakon tu la.. nama estate tempat aku membesar tu ladang huntly.. 14 tahun aku duduk situ… best giler.. heheh.. cuma kawan-kawan aku kat situ suma dah takde.. dah pindah macam keluarga aku gak..
C360_2012-12-08-15-35-09
tuuuu kat situ la rumah family aku dulu… dah banyak sangat bezanya sebab dulu banyak pokok buah-buahan… habis kena tebang la tu.. sayang.. sayang.. kalau aku cerita bab masa duduk dekat estate dulu… kompom  sebulan baru abis.. eh tak kot.. kompom tak habis-habis.. hahaha
dari estate ni kitorang lalu terus menuju ke kampung arwah bapak… sampai sana.. mak uda ada kat rumah. alhamdulillah.. pas tu rezeki aku lagi.. dapat rambutan lagi.. kat taiping dapat rambutan satu plastik.. kat sini aku dapat rambutan satu guni… ahahaha.. amek kauuuu
C360_2012-12-08-15-38-18
jalan masuk kampung 40 rantai..
C360_2012-12-08-15-39-33
gambar atas ni rumah uda… =)
IMG_20121208_154759
mak bersama adik-adik iparnya.. uda n ngah
IMG_20121208_160405
orang sibuk menyembang kat dalam rumah.. dia sibuk kutip rambutan.. =)
IMG_20121208_160846
yeayy itu la hasilnya… pak ndak bawak satu lori eh satu keta sorong rambutan.. haaa makannn… ! yg rumah nampak bumbung sikit tu rumah my opah =)
C360_2012-12-08-16-07-14
whoaaaaaa… bang bang… atas tu banyak lagi.. *jeritanku dipandang sepi..

ok sudah cukup sudah… cukup sampai disini saja kami kat rumah uda.. pas tu balik manjung.. hubby ajak pergi aeon manjung.. pehhh manjung ade aeon woo.. ekeke .. baru je buka.. amat ramainya la umat kat dalam tu.. beli barang-barang dapo untuk mak.. trus kuar.. dapat gak voucher.. 20 hengget… pastu pergi makan kat restoran kakak aku… pastu balik rumah… leteh tapi beshhh… hehe..
C360_2012-12-08-17-00-21aeon manjung =)
whoahh panjang giler entry yang ni ek.. belom citer bab balik kl lagik.. haha.. seeee yaaa!

No comments: