Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Sunday, October 14, 2007

beraya di umah kak ijah (raya kedua)
















hari ni.. sume telah di jemput utk membuncitkan perut di umah akak aku kat stewan. umah ijah a.k.a mak ndak atau pun badak ( kema yg panggil ha..) muahaha.. cam bese.. kat umah mmg kecoh ar setiap kali nak bsiap. tatawu la nape. mmg sume suke wat kecoh kot. tp mane tak nya.. ari ni la pun ramai nak balik ke sarang masing2. kak long nak balik sarang kat kl dlu.. baru g jb. kak nek lak nak balik sarang kat pahang. abg sham nak balik ke PD. tapi sebelum balik, suma kene makan kat umah ijah dlu. baru ble balik ngan ati yg girang. mane tak nye.. perut da kenyang. heheheh...



maka.. group mane yg siap dlu.. die g umah ijah dlu. geng kak nek n abg rosmali ar yg pegi dlu. pas tu aku lak naik skali ngan kete abg sham. tinggal lagi kete aku kat umah.. hihihi.. sume da sampai kat umah ijah. trus amik pinggan tanpa segan silu. hahahaha.. sian btol la mangsa kebuluran ni. mase aku tgh siap2 kat dalam bilik, kire mase final touch la.. hihi.. kak yati ngan abg sume da nak masuk kete je. yg dok kat lakang kete tu salu nya aku ngan teha je.. tp ari ni kak yati tumpang. dah la kete abg penuh ngan barang kat seat blakang tu. tiba2 je aku dengar kak yati jerit 'mak aihhh!! ramai nye nak ngikut kete ko ni sham! muat ke kete ni???' ha sudah.. lam ati aku ckp.. sape plak laaaaaa yg nak ikut skali ngan abg ni. sure budak2 kecik ni. ishk nyebok btoi ar.. aku ckp lam ati lagi.. aku bawak kete sendrik je la.. pas tu aku kuar.. tgk tade sape pon yg ramai lam kete abg. aku, kak yati ngan teha je. sape lak yg kak yati maksud kan tadi?? ish moskel2... last2 mase lam kete.. kak yati cite ngan aku 'dik ko nak tau tadi ramai gile lam kete abg ni'. aku tanye ar sape??? ni ha... kome nak tau sape yg kak yati tunjuk????????????? para otomen2 yg die pegang seperti gambar di atas tu laaaaaaaa... hadoiiiiihhh saspender giler btoi arrrrrr!!! wakakakakakkaka! mane tak banyak nyaa.. tu sume otomen si ekallll!! haha adoihhhh sakit perut aku gelak. ade bape eko tah otomen yg ade. mmg banyak pon. mamat tu mmg fan of otomen pon! hahaha... menggong btoi la..


kat bawah ni ade beberapa kerat je gamba yg sempat di snap sepanjang ktorang kat umah ijah. ha.. pasal makanan.. menu die besh woooo.. ade lontong, nasi makan ngan sambal petai ngan udang.. slurrppp... ayam kampung goreng.. kuih2 rayer.. ngan air oren. besh la tu.. hihihi..





gambor di atas ni adalah acara pakaian yg same pesen. mcmana leh same tah. aku ngan kak nomi baju lebih kurang gak. pesen pon same. yg kak ngah ngan teha jd kuda belang. sampaikan si teha ni asik bkepit je ngan kak ngah.. disebbkan baju dorang same. salu tade nak rapat ngan kak ngah pon. hahaha... ni la die pompan yg mempunyai tali pinggang itam paling banyak di dunia. wakakaka




bgambor lam umah ijah.. danial.. kak yati ngan aku.. sbelah danial tu ibu dia. kak jas.. sampai satu tupperware die makan kerepek tu.. hahah






time ni acara nak balik dah... si kuda belang kecik tu nak ngikut si kuda belang beso. sabo je la.. tu la pengaruh baju yg same. nenek tu mcm kasi jelingan maut je.. huhu samat ari raya nek! bkan nenek aku la.. tp nenek kepada anak buah aku tu.. ala nak tumpang manja ngan nenek gak.. hihih




bila suma da balik.. rasa mcm da kekurangan korum utk famili datin ropidah. hihi.. moral utk ari ni, makan la sebanyak mane yg kome nak makan. bila dah rasa badan mcm da berat tu, pandai2 la diet kalau nak kurus yer! ape punye moral la aku kasi ni. hantam jak la.. hua hua hua...





nota adik : ingatlah... jika kita bersedekah kepada yang memerlukan, kelak rezeki kita akan selalu melimpah.. insyaAllah..

No comments: