Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Friday, October 12, 2012

bihun goreng telur


breakfast hari ni just masakkan bihun goreng telur. resepi ni datin elly share kat FB hari tu.
memikirkan jamal tak makan pedas. so.. buat macam ni la senang kan ;)
just tumbuk kasa bawang putih dengan halia jer
memula tumis halia dengan bawang putih tu hingga kekuningan
masukkan telur yang da siap pukul
tunggu telur tu masak 
masukkan bihun yang da siap ditos
masukkan sos soya cair
kalau tengok bihun tu keras lagi.. masukkan je la air sket bagi bihun tu betul-betul masak
tak perlu masukkan garam sebab sos soya cair tu da masin
kacau hingga masak
siap untuk dihidang
rasa macam chinese cooked 
dapur pon macam bau dapur restoran chinse food.. wallahhh... hehe

*sayur salad butterhead tu just optional =)

selamat mencuba! 

2 comments:

haz said...

sedappnye tgk bihun tuu >.<'

adriea said...

hehe.. cuba la masak haz... mmg sedap