Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Thursday, May 7, 2009

mesen jahit

kehkeh keh
*korek idong..
pehhh tak senonoh pangai

ahad lepas.. aku ikut kak ila pegi jahit tepi baju-baju kurung pelanggan dia..
kedai jahit tepi yang salu kitorang pegi tu tutup sajok *kaya kot.
tapi situ la paling murah upah dia..
aku lak nak jahit tepi baju jubah aku..
petang tu kitorang pegi intai kedai jahit tepi kat sitiawan plak. nasib baik ado...
tapi mahai sket.. huhuh.. takpe la.. janji berjahit *jahit baju kesahnye

minah indon ni jahit tak kemas sangat.. men blasah je kain kat mesen jahit tepi tu.. ishk ishk ishk... sementara tunggu minah indon ni siapkan jahit menjahit tu *jahit mulut kang!
aku ngan kak ila tengok-tengok barang yang ade lam kedai tu. *melilau je mata
aku nengok manik yang dia jual.. pehhh mahai.. *blacklist kedai ni kalo nak beli manik..
pas tu ... terrrrtengok lak mesen jahit.. wahhhhhh terpegun nengok mesin jahit yang ade *siap terngangga mulut (tipu-tipu)
pas tu tokei kedai tu bgtau rege mesen jahit tersebut. around 6++ cam tu.. wuu.. ingat mahai sangat.. huhuhu..
ni la mesen jahit tu. agak-agak korang.. kalo kat tempat lain.. rege die lagi murah ke ek? aku tatawu la pasal mesen jahit ni. aku ingatkan benda alah ni rege die dalam sibu lebey ke.. sebab tu aku terkezut tokei tu bagitau 6++ camtu je..
aku ni da tanam azam *mati la azam kene tanam
aku nak belaja menjahit kat kakak aku.. basic tu beb. manik tau jahit.. baju tak reti plak kan? ilang package. so, tunggu je la perkembangan aku bila nak belaja menjahit ni kan. *tah bile la tu .. akakakak *gelak kat diri sendirik..

kalo korang perasan.. kat blog aku ni ade satu blog minah saleh yang suke menjahit quilt(crazy mom quilt). dari dulu aku suka kat hasil kerja beliau. dari situ jugak la datangnya sumber inspirasi aku untuk memulakan kerja menjahit ni *kerja ke? kejar?? bole kejar ke??? (abih la melalut dah)

*for amandajean.. i love ur job.. ur quilt is fabulous.. can i have one?? heheheh

6 comments:

afiq said...

blaja jahit cpat.. skali da pandai.. xnak berenti woooo...
cam manik la kan?? cam ketagih jer nk wat....

Unknown said...

tu la .. tak sabar nak blaja ni... heheh

err... afiq pandai jahit menjahit ek?? wink~ wink~

afiq said...

sye da link okies.... ha'ah.. study jahit ....huhuh

Unknown said...

wahhh... clap clap clap to afiq!
bagusnye... hehehe.
akak akan link ko dek! :P tq

Unknown said...

I bab menjahit ni, setakat jahit baju terkoyak sikit atau butang tertanggal lah. Dulu2 pernah berangan nak jahit quilt. Bila dah cari kain2 lama..nak potong la konon..tiba2 terfikir "what the heck am I thinking? sanggup ke buat ni..?". So projek terbengkalai. Tak sanggup!

Tapi quilt cantik kan. U cuba la :)

Unknown said...

really?? tapi ade niat gak tu! saya guna mesen jahit pun belom tentu reti lagi ni kak millie! hahaha *memalukan..

tapi.... tak rugi kalau nak cuba kan ;)
yes.. i should try..