Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Tuesday, May 28, 2013

Putrajaya Youth Festival 2013

minggu lepas.. berlansungnya festival hari belia kat putrajaya. tak silap aku dari 22 mei till 26 mei 2013.. kebetulan hubby terlibat jaga booth pasukan simpanan kat sana. tak tau la kenapa.. aku teringin benor nak jenjalan kat festival tu.. tak padan ngan keberatan badan yang tengah aku bawak ni.. nak jugak merasa.. kikikiki *getal gatei.. 

alkisahnya hubby pon macam berat je nak bawak aku. dia sian nengok aku bawak perut kot.. huhu.. tapi selagai aku rasa boleh... aku nak gak pergi.. degey nooo??? 

sabtu tu tercapai gak hajat aku.. bertolak dalam pukul 12.30 tengahari.. tapi pergi makan kat MZ kampung baru dulu.. MZ lagik.. T.T da kenyang baru la kitorang gerak ke putrajaya.. dalam kereta .. macam-macam aku tanya hubby.. sana takde kedai makan ke? ade tandas tak? haaa bab tandas tu aku rasa memang penting sangat.. haha... hubby kata kedai makan macam susah nak cari.. tandas ade.. tandas segera tu.. huh! mula la aku berfikir.. kalo tandas yang macam kotak tu.. kalau aku masuk.. silap-silap boleh terbalik kot tandas tu.. sebab aku ni dah la susah nak bangun kalo dah mencangkung.. haha.. katun..katun.. so.. sebelum sampai ditempat kejadian.. singgah petrol pump dulu.. buang apa jua hajat yang tersimpan.. ekeke

sebelum sampai booth tempat hubby bekerja.. kitorang menempuh booth jom heboh dulu dekat presint 2.. phewww~ ramainya orang.. mujur takde parking.. kalau tak... ade jugak hati sidia nak singgah situ... dari presint 2 terus menuju ke presint 4.. situ la tempat kejadian.. awal-awal lagi aku da nampak aku aku.. abg kandung aku la.. dia pon jaga booth dia gak kat situ.. hehehe ... dia bawak kakak ipar n anak-anak dia gak hari tu. 

so da dapat parking... *senang lak dapat parking kat situ.. kitorang pon menuju ke booth pakai beruniform tu.. so.. jom layan gambar je la.. 

sampai-sampai je.. lepak kejap kat booth abang aku... pastu hubby menghilangkan diri.. tatau pergi mana.. aku lepak ngan kakak ipar n anak-anak2nya... bila hubby muncul.. dia ajak jalan pusing-pusing booth.. ok jom!! ajak anak sedara aku sekali.. si ekal... nasib baik la ade ekal.. meriah sket lawatan kitorang hari tu.. ekeke.. budak ni macam-macam yang nak dicuba.. 

nampak booth bomba.. ade lak dorang sediakan baju budak-budak untuk bergambar.. tq abg  bomba.. tlg ekal pakai baju..

foc jer.. tak yah bayor.. papa ekal jadi askar.. ekal nak jadi ape?? hehe

panjat lakkk.. siku sape la tu?

acu nak bergambor gakkk.. berpeloh-peloh masa ni.. panasssss...

sini pulakk.. macam alien je .. hehe

ekal jadi polis berkuda lak.. hehehe

maskot polis ni... 

untuk tak memboringkan suasana.. ada kombo dari pdrm.. sedap jugak suara dorang ni

ni la rupa nya sebahagian dari mereka yang terlibat.. 

(versi anak n bapak.. bapak sedara da.. )kiri.. anak sedara aku.. polis fru.. kanan.. my bro... dorg ni memang pantang nampak camera.. haha.. retis sgt! i loikeee!
mane gambo hubby aku? takde maknanya dia nak bergambo.. melainkan kalau aku ambik gambo dia secara curi.. hahah macam tu punya ayat pon ade? 

tuuuu ... sibuk ambik gamba je dia.. tu je yang dia rela.. cit!

sekian dulu entry untuk putrajaya youth festival 2013... 
esoknya (ahad) aku dok rumah jer.. da puas berjalan hari sabtu tu... mana tak nya.. dari putrajaya ke the curve.. pastu g JJ wangsa maju.. baru balik rumah... yang tu next entry lak ek... huhu...




No comments: