Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Tuesday, May 28, 2013

Gatal-gatal kulit semasa hamil

al-kisahhhhh..... da last trimister badan aku naik gatal-gatal.. masa mula-mula kena sampai tak boleh tidur.. dan termenangis dimalam hari.. huhuhu ... mau tak nya... gatal satu badan.. macam tu gamaknya kalau kena miang buluh ek? tapi dekat tempat gatal takde kuar bintik-bintik pon.. megik tul..

bila da tak tahan mengaru .. dok google info dekat tenet.. memang ramai yang kena rupanya.. huhu.. info yang menakutkan pon ade.. pas tu pergi jumpa pakar o & g dekat HAT Tengku Mizan... doktor bagi ubat ngan ubat sapu... aku makan dua kali jer ubat tu.. maknanya dua biji je la untuk dua malam. tapi macam lagi gatal pon ade. so aku stop... tah macamana... kting!!! bangun dari tidur aku tiba-tiba teringat dekat sabun tanamera yang ada dalam set berpantang aku beli hari tu.. ohh yang ni aku tak citer pon kan? hehe banyak skip ni..

terus aku sms kakak aku.. aku tanya dia bole ke guna sabun tu masa pregnant.. coz dia keje kat sana.. kakak aku cakap boleh je.. terus aku mandi guna sabun tu.. bau dia semerbak.. bau herba..
hubby dok  bising-bising bau ape ni??? hahaha... tak penah g spa ke daling? adoyai.. aku pon citer la bau sabun tu.. busuk katanya... cehhhhh!!! lama-lama dia da lali ngan bau tu.. hihihi...ni belum lagi part nak berpantang nanti.. macam-macam bau yang ade tau takkk... ish ish ish...

lepas je guna sabun tu.. aku da kurang menggaru.. wahhh.. terus aku guna sabun tu sampai ke hari ni.. sebab hari tu kan aku saje mengeksperimen dekat diri sendiri... aku cuba pakai sabun yang biasa aku pakai.. baby johnsons... haaa malam tu ambik kau... menggaru sakan lagi... huhu nangesss! trus aku letak tepi sabun-sabun biasa.. pakai je la brown soap ni.. hari ni order lagi 2 ketul.. sebab  yang lama tu da nak habis. kawan-kawan aku pon ade yang turut mencuba sabun ni..


ni la rupanya sabun tu... aku suka bau dia ;)

so pada korang yang nak mencuba tu.. beli jer secara online dekat website tanamera ek.. semoga kulit korang bertambah cantik ;)

No comments: