Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Tuesday, June 4, 2013

main masak-masak

lately ade je resepi yang aku nak cuba masak. jahit manik baju customer suma da siap.. so.. relax sket kat rumah..relax la sangatttt.. thehe.. tapi ada hati memanikkan satu baju sendiri.. hik hik.. *gatei je rope gelaknya

memula hari tu aku cuba masak laksa... agak lama jugak la bahan-bahan untuk masak laksa tu terperap dalam peti ais... akhirnya aku buat gak... hehe.. dan kebetulan jugak kakak aku nak pergi rumah kakak aku lagi sorang.. so.. aku tapaukan untuk dorang.. makan la secara berjemaah ... kalau aku masak untuk makan berdua je kat rumah ni macam tak berbaloi je masak laksa tu kan.. huhu... resepi aku ambil kat internet je. macam-macam cara rupanya  nak masak laksa ni yer.. so.. aku ambil yang tak simple sangat dan yang tak susah sangat.. alhamdulillah.. menjadik jugak laksa aku... kisah nya jiran kat tingkat bawah rumah aku ni la.. dia masak laksa.. baunya harum semerbak sampai kerumah aku.. tu yang buat aku teringin tu.. beli laksa kat pasar malam  tak cedap ponnnn... huhuh... alang-alang.. aku masak sendiri.. dan kena ngan tekak aku.. leh adjust adjust sket bahan-bahan ikut selera aku kan.. seperti biasa ... bila da letih memasak.. gambo hapah pon takde.. huhuh.. nasib baik kakak aku ade snap seketui gambo laksa tersebut.. *haha skema lak ayat

huu tambah cili kasi super power fedas berasap! hehe

lepas da settle masak laksa ni... teringin nak masak apam balik pulak... aku tengok kat buku resepi.. bole masak guna kuali je... ok chantek.... tu pon makan masa gak nak sampai aura rajin nak buat. haha... tapi akhirnya buat gak.. bawah ni antara bahan-bahannya... 

kaco-kaco..

oh kacang.. banyak yg masuk mulut gak ni

susu segar.. guna susu segar yang ni jer... susu yang aku minum sepanjang tempoh  pregnancy.. :D

kasi tumbuk sama dia!

ni versi yang kecik

ni versi yang besar

tadaaaa da siap... aku sempat makan dua potong je.. yg selebihnya hubby mkn  sampai abis.... hhuuuuu
ok selesai sudah dua benda yang aku teringin nak masak.. ada je lagi yang aku nak buat.. tapi .... tengok keadaan la... huhu...

menu weekend.. ada 6 ekor kesemuanya.. 3 goreng.. 3 letak sambal.. tinggal 2 ekor ni.. akhirnya abis gak... bila makan secara berulang-ulang... alert! minyak meletop-letop masa goreng ikan keli ni... adoi... denger!

last but not least...

lunch for today... bihun sup tulang jer...

memasak memang best.. tapi nak membasuh pinggan tu agak berat sket pada aku buat masa sekarang. sebab letih nak capai pili air yang terasa makin menjauh semenjak perut telah berjaya membesar dengan jayanya... letih mak nok...

2 comments:

cha said...

sedapnya kak. sy dhla hantu laksa.huhu rajin plak akak ni siap buat apam balik bagai. bagila resepi kak huhu

Adriea Jeng said...

cha - hantu laksa? nasib baik bukan hantu kak limah kan cha.. haha gurau je! alamak.. nak resepi ke.. akak amik kat buku resepi je... heheh... insha Allah nnt akak copy paste dr buku tu je ek..