Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Friday, April 11, 2008

saje-saje pot pet.. lebih kuang mcm luahan atiku la ni.. ahaks


Gud monim eberibadi.. hurm ape aku nak cite ek? Smalam aku ada bace email frm my fren. Touching sgt kisah dalam email tu. Menceritakan bagaimana seorang manusia yg biasa melamar seorang gadis sukar membuka pintu hatinya pada lelaki lagi. Ade ke lagi org yg mcm tu ek? Suma serba sederhana. Tak meninggi diri. Meletakkan Allah sebagai sebab utama untuk melakukan sesuatu perkara yang mulia. Sepanjang aku mengenali insan yang bernama lelaki… belum pernah lagi aku bjumpa dengan insan yg mcm tu. Klu ada pun, sikap yg ditunjukkan lakonan semata-mata. Untuk menutupi kelemahan yg ada pada diri dia. Dengan kata lain, hipokrit. Aku mmg benci dengan manusia yg mcm ni. Dan aku sendiri penah berdepan dengan insan yg hipokrit. Walaupun dia baik dengan aku. Jujur dengan aku (jujur ke?) tp aku tak tau ar.. hati aku ni rasa lainnn je dengan setiap kebaikan yg dia tunjukkan. Blagak sabar tp panas baran. Berlagak pandai tp sebenarnya bodoh sombong. Pas tu suka meletakkan kesalahan yg ada pada diri dia bpunca pada org lain. Kiranya dia tu mangsa keadaan la.. ewwww~ btul2 tak bagus la.. aku cuba nak sedarkan dia. Tp ibarat kata pepatah .. nak lentur buluh biar dari rebungnya kan. Agaknya dia da jd buluh wat lemang ar. Da tbako. Klu lentur gerenti patah. Hehehe..
Ya.. aku sendiri pon sedar. Aku pon byk gak kelemahan. Kelemahan aku.. aku sukar nak kawal kemarahan. Dia pon salu tegur aku. Tp .. bukan lagi nak menjernihkan keadaan.. salu nak naikkan api kemarahan. So? Jawapannya?.... just leave me alone!
Skang ni aku dah tak bsama ngan dia lagi.. biarlah dia ngan dunia dia. Aku ngan dunia aku. Harap2 dia bole sedar dengan sendirinya perangai dia yg tak semenggah tu. Aku pon skang blajar dan terus belajar dari kesilapan yg penah aku buat. Terlalu banyak perkara yg perlu aku perbaiki. Salah satunya lagi, [WOI AS! JGN SALU SURF INTERNET LA!! KEJE TU SIAPKAN CEPAT!] haaa.. yg tu la tabiat buruk aku lagi satu. Lebihkan fs,email,ym ext dari keje.. muahahahaha.. ish ish ish.. ape nak jd ni.. ngeeee….
So the moral of the story, jd lah insan yang bertanggungjawab… ikhlaslah dalam melakukan kerja yang telah diamanahkan kepada kita. Tak kira la tugas duniawi atau bekalan untuk akhirat kelak..

Dlu.. masa aku kecik-kecik, arwah ayah la yg menjadi guru aku. Setiap persoalan yg aku ajukan mesti diiringi dengan jawapan yg dapat mengajar aku. Perihal agama, isu semasa, event kerja-kerja kemahiran pon dia ade ajar aku. Nyanyi pon dia penah ajar aku sket-sket. Hik hik.. almaklumlah.. arwah ayah zaman mudanya penah bergelar artis kampong tu.. ahaks.. skang umur aku pon makin banyak. Badan aku makin besar. Tak macam kecik2 dlu.. bila aku jumpe orang-orang kampong aku dulu mesti dorang akan ckp ‘ooo.. aceni ke ni? Da beso da yer. Dulu kecikkk je.. kuat teghoyak lak tu’ err.. kantoi.. hahahah.. tp aku tak kisah. Tu zaman aku kecik2 dlu. Mmg manja je ngan parents.. ngan adik badik. Maklum la.. the bongsu’s one. Dalam manja-manja aku tu salu gak kene buli. Muahahah.. nasib.. nasib… zaman kecik-kecik, anak buah aku la kawan rapat aku, kawan gado aku.. kawan btekak.. sume cukup la. Akak! (ena) klu ko bace skang ni, ko ingat tak kecik2 dlu mase nak g ngaji umah mak lang.. ko ngan eda jatuh lam parit? Wahahahahaha lawak giles. Nasib baik parit takde air. Hahhaha.. Da beso ni masing-masing ingat balik kisah lame. He he he.. yg kawin dlu pon, si akak ni la. Hehehe.. ye lah.. jodoh masing-masing. Ada yg cepat, ada yg lambat.. yg tk kawin lansung pon ade gak. Tp aku tamo la mcm tu.

Nape ek pompan skang ramai yg lmbt jodoh? Pada teori aku la.. pempuan zaman sekarang ni mampu untuk berdiri di atas kaki sendiri walau pun tanpa lelaki di sisi. Sebabnya? Sebab.. pompan skang ni kerjaya pond a nak sama taaraf dengan lelaki..
So lelaki yang berada diluar sana.. be more responsible if u want ur girl respect u~
k.. tata.. c ya on next page.

-wassalam-

No comments: