Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Thursday, February 14, 2008

hi hu~

adeh nape la malas sgt nak update blog aku ni.. keje manyak tak siap lagi benonya.. hehehe... ari tu aku ckp nak cite kan pasai mess nite aku masa kat sawak ari tu ek? rasa mcm da basi jek.. thehehe.. takpe.. aku takan menghampakan harapan peminat di luar sana.. muakakaka..
first of all.. bagi aku ceritakan apakah definisi mess night dari apa yg aku tau la.. mess night ni merupakan makan malam or dinner untuk pegawai2 tentera di kem tersebut untuk meraikan sesuatu perkara. contoh mcm mess night yg aku pegi ari tu adalah untuk menyambut pegawai yang baru masuk ke kem tu dan meraikan pemergian pegawai lama ketmpt kerja yg baru. setiap pegawai yg pegi tu mesti ade partner masing2. bagi yg da kawin tu dorg bawak isteri masing2 la. utk pegawai2 bujang dorang tpaksa la mencari partner sendrik.. atau panggilan lain.. temanita. utk pegawai2 baru yg baru masuk tu.. lagi truk la dorang nak cari. tu yg men sapu je mane2 awek yg dorang jumpe. haha.. nak di jadikan citer............... salah seorang pegawai abgku.. tlh menjemput aku untuk menjadi temanita beliau. ehekssss.. tp den da konal da dio tu. sajo jo kasi saspen. wat2 tak konal la konon. muakakaka.. dah2 tak leh cite manyak2.. nnt jd gosip panas tahap rentung lak ni nnt. lebih2 lagi klu anak2 buah den baco. har har har.. nak dijadikan citer.. hero ku itu tak brani mintak ijin same abgku. hahahaha.. penakot. mane tak nye.. abgku merangkap bos kecik die. hihi.. maka die tlh memberi sms same akak ipar ku. dan akak iparku pla tnjuk pada abgku. ala.. abgku tu nampak je ganas.. brutal.. macho.. tp hati lembut beb. mcm anak die si ekal tu. nampak je macho n ganas. tp .. alahai.. manja giler.. hihi.. abg pon kasi.. beliau kate. elok gak adik pegi.. dapat makan pree.. tade susah nak g beli makan utk die malam ni. ble????? sabo je la.. di bawah ni aku selit2kan gambar2 yg ade masa malam tu. nasib aku bawk baju spare ala2 baju kurung ni. klu tak.. mmg tak leh gi la. keokeokeo.. malam tu da siap.. abgku pegi dlu.. aku pegi naik kte ngan kak nomi. ala dekat je umah ngan mess.. dug dag dug dag gak mase tu. yo la.. 1st time g mess nite secara rasmi ni. dlu2 aku ade gak pegi function pegawai2 ni.. tp ikut akak aku la.. mase akak aku btugas kat lumut ni dlu.. tp tu acara tak bape rasmi.. mak pon ikot skali. ahaks.. dis taim mmg i really nebes tau! coz dok pk ape la yg aku nak buat nnt ek.. pas tu jd partner die lak.. nebes.. tp aku suke!!! hihihihihihiihihi gataimerenyamsenget!

sampai je kat mess.. aku tgk pegawai2 lelaki ngan uniform putih dorang.. wuu.. smart2.. aku ni mmg suke tgk oang pakai unifom semat2 ni.. dan teringin nak pakai.. tapi apokan dayo.. :( .. pas tu ade lak sorang mamat ni kebetulan mase kuar dari kte.. die kuar dari bilik .. so besaing la.. die tanye.. ni adik mej sham ke? apsal tak bgtau awal2? klu tak ble saye ajak die. aku bese la senggih2 ala kerang busuk. kak nomi yg menjawab. ehhh mane ble.. ni ngan 'jeng' je.. 'jeng' tu panggilan die la.. :))

so.. sementara menunggu CO, aku pon join la akak ipar ku borak ngan kawan2 die. ekceli.. aku da kenal ngan dorang da mase ptg tu. coz aku ikut akak iparku g training bola jaring. kat stu da borak2 ngan dorang. dorang mcm tkejut sbb aku dtg gak malam tu. ngeh ngeh ngeh.. siap tlg tunjuk2 kan sape partner aku.. kunun2 aku tak kenai die lagi la kan.. hahahahahar... dalam beberapa menet... dah burak2 ngan temanita2 yg ade.. co n wife sampai.. so aku ikut gak la bebaris.. salam2 pelok2 ngan bini co. ikut je la ape org buat. hahahaha.. ha.. lagi satu.. antara lelaki2 yg ade kat stu.. partner aku ni la paling tinggi. pergghhh.. tinggi dari abg aku yg aku rasa da tinggi sgt tu. huhuhu.. aku lak antara pompan yg tinggi antara pompan2 yg ade tu jugak la.. nasib la pakai ksut tinggi. hahaha..


ni antara temanita2 yg ade.. yg barisan depan isteri2 pegawai yg ade.. baju biru tu isteri co.. baju oren yg ala2 vouge gtu.. akak iparku.. ehehe.. barisan blakang.. temanita yg ade.. main harung je dorang ni.. pekerja penama pon ade.. hihi..

amik gambar lagik! bile la nak makan ni... pesal aku nye partner mcm jauh je.. takut terambik gambar ngan temanita ngan org lain ek?? hihih..



wooo.. semat je baju.. abgku yg paling tinggi lonjong di barisan dpn.. barisan belakang.. partner ku yg paling galah n menyerlah.. =))

wohoo.. bedebar menunggu kedatangan makanan.. haha.. tegak je duduk. huhu

haa.. makanan petama da sampai.. udang ape tah.. masin sket.. huhu..

say cheeessssseeee!! hehe sempat gambar lagik. biar lah lilin itu menerangi dirimu.. aku rela...... =))


ni la abgku.. mejar shamsuri.. baru je di lantik menjadi PMC [President Mess Commitee] atau pun yang dipetua mess. ekeke.. tak aci tol.. abg dok kat depan. huhu


akak iparku.. awai2 lagi da pakat ngan wife 'OO' sebelah die tu.. kite makan kasi abis.. jgn kasi tinggal serpihan.. sabo je la ... hahaha


ni la barisan org kuat di kem tsebut.. CO n wife, OO n wife serta OC ngan wife.. abg aku ler.. thehehe...
dah.. abis cite utk mess nite. lepas je acara makan ni.. ktorang bgerak ke bilik satu lagi.. tmpt karoke kot. dkt ngan bar. xtvt seterusnya di mulakan di situ. ampes.. aku ingat aku tak perluu wat ape2.. just makan je.. tak tau lak kene dancing ngan partner haku! ishk.. malu ai.. pas tu wat lawan makan buah lai bsama pasangan. nasib aku tlg pegang je. abg 'jeng' kene makan. wakakak.. abg aku lak tu menang tmpt kdua.. ampesh.. CO nomo 1. huhu.. tp kira tak rugi gak aku attend malam tu. mmg tak rugi! hihihi.. aku dapat nengok abg aku karoke serta bjoget. wakakakakak.. 1st taim woooo aku tgk abg aku wat tu.. hahahaha... cayalah bro! da lepas penat tgk acara2 yg di sediakan.. last acara yg ktorang perfom.. adalah menari poco-poco n chicken dance beramai2.. hihihi comei je.. sume pakat nari ngan pasangan. da abis ... suma bsurai.. aku balik ngan kak nomi.. abg ade keje lagi .. tak balik same.. coz esoknye plak ade golf tournament. agak.. ade je xtvtnya.. tu la sebabnya aku ni tak g memana!! jalan2 kuching pon tak abis lagik.. nampak gayenya kene pegi lagi lor.. huhuhu..

esokkan harinya.. ahad tu. tak g memana. lepak umah je la.. abg pagi2 da kuar umah. aku wat pe?? tlg kak nomi ku wt keje uma la.. da la air kat umah tu kol 3 ptg je da kene cut. ampes.. nasib ade tangki air.




view kat lakang umah abg aku.. sejuk mata memandang.. pagi2 santek penuh kabus... kat lakang ni salah satu padang golf da.. patut ade jaring. huhu..

ni lak view depan umah.. ha.. cam tu la susunan umah2 pegawai yg ade.. dekat2 je.. bebukit2..

ptg tu aku ikut kak nomi g training bola jaring lagi.. pas men bola jaring.. dorang bawak g minum abc.. hadoih.. heran aku asik makan je kojenya.. haha.. time tu lak geng2 yg g mess nite pon dtg lepak same.. abis aku kene sakat.. hehehehempes....... tak manyak pic yg aku snap ar. klu ade camera besh gak. tp harap kan hp camera.. tak beshhhh..tak puas. huhuh.... to be continued..............

1 comment:

Akmalina The Great said...

Macam ni rupanya mess nite? Alamakkk