Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers

Follow Me ;)

Friday, September 4, 2009

Aku Membaca ......

ya.. aku membaca buku ni. tinggalan arwah bapak. banyak lagi buku-buku arwah yang aku simpan. dulu masa arwah ada, pada dia la tempat aku merujuk soal jawab agama. sekarang.. syukur alhamdulillah... harta yang arwah tinggalkan ni amat bermakna pada aku.

intro untuk buku ni pun da menarik minat aku untuk membaca lagi.. yang menariknya intro berbentuk puisi

HIDUP IBADAT :

Kupersembahkan KITAB ini
kepada mereka yang kupimpin
yang rajin bertanya itu dan ini
untuk kepastian dalam beribadat;

Dan kupersampaikan KITAB ini
kepada mereka yang mencari dan
mereka yang mengejar ilmu
dari surau ke surau
dari masjid ke masjid
dari rumah ke rumah membentuk usroh mingguan
tanpa jemu, tanpa bosan
mencari keredzaan;

Kusibarluaskan KITAB ini
kepada mereka yang lalai dan lali
yang makan sewaktu kenyang
yang minum bukan kerana dahaga
yang berbelanja lupa Ka'bah
sedangkan,
diri renggang jauh ulama'
hati kosong ilmu tiada
ibadatpun kurang, kebajikanpun hilang;

Jadi, marilah kita bangun
hidupkan segala ibadat
ibadat yang hidup dalam diri
sunnah Nabi akan tersibar
perintah Ilahi tiada tercabar

Oleh : Ustaz Hj Fadzil Hj Ahmad

selamat beramal...
dan selamat berpuasa ;)

3 comments:

al amin ahmad said...

alhamdulillah...ni yg sayang kat As ni..budak yg bakal jadi mak mithali nih....

bab ustaz hj fadhil ni memang org nya baik...pada satu ketika beliau terpaksa menghilangkan diri..sebab? biarlah ustaz hj fadhil dan org yg mengetahui nya sahaja yg tahu...

apek pernah jumpak ustaz fadhil ni banyak kali gak la dedulu..sebab dia selalu mai mengajaq kitab kat masjid aman ni..sempoi gak la cara dia ngajaq..mudah faham...

buat As..ilmu dunia kita tebal..ilmu agama kita nipis sangat..camno nak buek yaaaa?jangan biarkan hidup anda di selubungi missworld2009

adriea said...

mak mithali?? amin..... [bukan sebut nama apek no..]

banyak lagi buku agama yg arwah bapak tinggalkan...

al amin ahmad said...

mak mithali la as..tak best jadi ibu mithali..ramai dah..

ustaz hj fadhil ni sampai sekarang nih dok ngajaq lagi..kiranya buku dia memang tepat dan padat..buku lain tak berapa leh lawan buku ustaz nih..

as nak tau pasepa dia terpaksa menghilang kan diri satu ketika dulu?ketika anwar ibrahim kena tangkap zaman tok cik det dulu..dia kan geng anwar..memang takut la jadi mangsa..la ni dia tak kesah dah la sebab anwar pon dah jadi YB...camtu la adat berpolitik...

as mampukah menjadi siti hajar?jeng jeng jeeeng...syurgalah kamu kalau leh follow sifat terpuji siti hajar