Our Anniversary!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Follow Me ;)

Showing posts with label tanamera. Show all posts
Showing posts with label tanamera. Show all posts

Wednesday, March 28, 2012

Tanamera Day 2012

ahad lepas, aku ngan mr hubby pergi ke Central Market KL. mula-mula aku ingatkan tak jadi.. coz dia sibuk nak submit kerja-kerjanya.. tapi bila mr hubby balik dari rumah officernya, tiba-tiba jer.. 'sayang.. siap-siap la.. jom pergi'.... me?? mesti la kelat bercampur manis muka tu. suka-suka dia je bagi 5 minit untuk aku bersiap. nasib la kan... tunggu la sorang-sorang kat bawah tu... last-last naik tunggu lam umah gak.. hahah.. *macam terlari dari topik je cite ni..

Ok.. mari bersama-sama kembali ke pangkal jalan.. kitorang bertolak pergi CM lam kul 11am.. sampai sana pon sekejap je.. coz dekat je kan.. tapi nak cari parking tuu... humak aii...... tah berapa kali kitorang tawap pon tak tau la... ujung-ujung, masuk la tempat yang berbayar.. 6 hengget.. jauh lak tuu menapak.. huhu redha je la... janji sampai... yang mr hubby pulak, dari rumah.. sampai la bab kitorang menapak tu.. dok bebel-bebel KL ni da banyak sangat orang-orang negara asing time weekend.. da tak macam duk kat Malaysia da katanya. aku pon menjawab ler.. ok ler tuuu... bukan senang kita nak pergi melancong.. skang ni kita ade kat oversea la ni.. hahaha nasib tak kene pang~ je..

sampai kat CM jer.. mr hubby la jugak yang nampak kakak aku dulu.. fyi, my sis da lama da keje ngan Tanamera. dan ni kali kedua aku pegi Tanamera Day. tapi this time aku tak lama sangat la melepak kat sini. macam dulu tu aku siap jadi staff tak diundang sekali. buat kerja menjual barang-barang tanamera. dapat tshirt bagai. tapi tu dulu... masa i bujang lagi u.. hehehe.. kali ni pergi bersama 'life partner' memang tak lama la melepaknya.. huhu.. aku nak pegi jalan-jalan tengok kemah-kemah yang ada tu pon tak sempat...


aku sampai tengahari yang tak berapa tengahari tu la..  masa ni Serina anak Chef Wan bagi speech tetang product post natal Tanamera.. ponnn tak sempat jenguk.. huhu.. hubby.. hubby..

dia ajaknya aku masuk Central Market tu.. pusing-pusing dalam tu.. aku belikan dia ashtray. untuk letak lam opis dia.. kira hadiah besday la tu kan daling? hihihi.. pas tu kuar dari CM, dia da ajak balik.. adoooyaii.. tak sempat la nak melepak ngan kakak aku and the gang.. huhu.. tapi... sempat jugak la... berfoto gedik dengan mereka.. 


balik tidak dengan tangan kosong.. aku dapat free gift n voucher lagi. heeee... tq to all my sistersss... 


ade lagi yang aku dapat... tertinggal lak kat rumah kakak lagi sorang.. tapi aku tunjuk yang ni je la.. terima kasih daun keladi.. bila jumpa.. bagi lagi.. haha.. kidding! 

a great day!




Hadiah Untuk Diri Sendiri ... oh Tanamera ~

nape? sadis ke tajuk entry tu? haha... saje je aku beli hadiah untuk diri aku sendiri.. nape?? tak boley?? tak bole .. lu bole bla... cewah..

hadiah tu pon untuk kesihatan kulit aku gak.

antara hadiah tu... ade lahhhhh... ting ting tingg! *da mcm ketuk loceng nak boxing lak


eh.. kad ape tu?? from Tanamera? ecece.. saspen..saspen...

taraaaaaa
|
|


Tanamera Sengkuang Facial Scrub

jom tengok intro product ni
scrub ni sesuai for dull and tired skin

A refreshing blend of yam beans and herbs to help rejuvenate tired, dull skin. Moisture rich, Sengkuang facial scrub helps cleanse skin and reduce the appearance of scars and age spots without drying. Can also help soothe skin inflammation from sunburn. 

memang sesuai la untuk aku ni.. masa pregnant dulu kulit muka aku memang kusam jer.. bila da kena scrub ni.. rasa kulit muka tu lembut dan segar je.. *muka ada hepi!! ;)

so, cara nak pakainya pulak macamana kan... yang pasti bukan macam pakai baju yer.. ngeh
Combine contents of sachet with just enough Tanamera floral water to make a paste. Apply the paste to cleansed skin with a circular motion beginning from the chin and working outward and upward. Gently apply the scrub across upper lips and around eyes, being careful to avoid the eyelids. Rinse off. For the best result, follow with Tanamera Hibiscus facial mask and a light spritz of Tanamera water to finish. 

senang je kan... aku bancuh guna air biasa je. pon bole jugak.. memang lepas aku tenyeh-tenyeh muka ni.. nampak glowing je kulit muka aku. 



kan kannnn *mood perasan... cantik takk?? hihihi.. muke ni baru pas disental ngan scrub.. 

ade lagi hadiah yang aku beli... barang yang kedua lak.. 

weee... ape ade didalam botol?? 

haa.. tu dia... Tropical Lulur Scrub 
Happy =D


ade 6 packet Tropical Lulur Scrub kat dalam botol ni.. sekali ngan air mawar.. 
Tanamera Tropical Lulur Scrub is a 100% natural formula guaranteed to balance, soften and fragrance your skin. Lulur powder is Asian's women beauty secret in maintaining soft, smooth and tones skin. Available in most famed Asia spa, the lulur scrub is now brought to you in easy single use sachets. Combine with rose water distillate to enhance skin softening, toning, soothing and healing properties of the scrub.

kulit badan aku lepas bersalin adalah sangat tak cantik. terutama dekat bahagian perut. huhu..
aku guna scrub ni untuk buang sel-sel kulit yang da mati.. harap dapat mengembalikan keremajaan pada kulit aku.. cewahh.. tapi aku bersyukur Allah telah kurniakan aku kulit *tetiba..

cara pemakaiannya pun senang gak... 

mix the content of 1 sachet with 50ml of water. Mix until you get a thick paste and add 10ml of ros water. Apply tropical lulur scrub paste all over the body. Wait for it to be half dry and scrub in a gentle circular motion. Rinse excess scrub and shower as normal. Use body lotion as a finishing touch. 

kan.. senang tu kannn... harga pon tak mahal.. RM40.00 only. yang facial scrub tu pon tak mahal. RM22.00 only. masa Tanamera day ari tu ade discount 40%. tak tau ade lagi ke tak discount tu sekarang. pada korang yang berminat, korang direct call / masuk website Tanamera 

hadiah yang bernilai ;)

pstt : nak suh aku tolong belikan pon bole gak ;)

Saturday, March 24, 2012

Best Product


ni diantara produk Tanamera yang ade
kalau pegi Central Market esok..
leh dapat discount 40% untuk barang-barangan ni.. 
jom grab seketul dua! 
=) 
peace!